VPN på telefon för att göra internationella samtal till lokala?

Jag är i Europa. Om jag sätter på en VPN på min Android som säger att jag är i USA, kan min styvfar ringa mig utan extra kostnader? (vi båda har mobiltelefoner med T-mobile)

Google Voice eller TextNow kan användas för att få ett nytt amerikanskt nummer och kan användas för att ta emot och göra gratis samtal via wifi/data.. Jag använder båda regelbundet.

Observera att Google Voice behöver ett lokalt amerikanskt nummer för att få ett nytt nummer.

Nej, det skulle inte fungera, eftersom mobiltelefonen och internet är två olika saker.
Att använda en VPN får dig att se ut som att du surfar från USA, men det har inget att göra med mobiltelefontjänsten.

Varför inte använda appen TextNow?

Nej. Du kan inte lura mobilmasterna du är ansluten till. Din operatör kommer alltid att veta.

Vad sägs om att aktivera WiFi-samtal och slå på flygplansläge (med WiFi fortfarande på)? Med WiFi-samtal och en lokal VPN-anslutning skulle det fungera? Förutsatt att båda telefonerna är amerikanska telefoner och inte med ett europeiskt nummer. Du skulle vara begränsad till att bara använda din telefon i WiFi-läge när du reser, men ett billigt data-only SIM-kort på en separat hotspot kan fortfarande göra det värt att hålla ditt vanliga telefonnummer aktivt under hela resan.

Du måste betala för internationella samtal. Den gratis versionen kan du bara göra lokala och landsomfattande samtal.