VPN Kill Switch På Windows

Hej, jag har alltid min VPN på och använder den inbyggda VPN Kill Switch. Men jag är mycket paranoid för att min VPN fortfarande ska kopplas ifrån, finns det något sätt att ställa in en VPN Kill Switch i Windows? Jag vill att min internet inte ska fungera om den inte är ansluten till min VPN (som varje Kill Switch). Jag skulle vilja använda detta som ett extra säkerhetslager och aktivera min VPN: s inbyggda Kill Switch samt ha min Windows Kill Switch också aktiverad.

Jag skulle uppskatta det mycket om någon kan berätta hur man gör detta eller skicka en länk till en handledning.

Hej, /u/Jaden_Social, tack för ditt inlägg!

Kom ihåg att om din fråga är relaterad till tekniska problem, rekommenderar vi att du använder officiella kanaler för mer effektiv och snabb felsökning - Surfshark kundsupport först. Där hittar du både e-post och livechatt. Det är 24/7, så njut!

Dessutom, var noga med att inkludera följande information: vilken enhet du använder, vad du har försökt göra hittills, och ge mer detaljer eller skärmdumpar av din situation. Tack!

Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Vänligen kontakta moderatorerna för denna subreddit om du har några frågor eller bekymmer.

Även om jag inte är säker, kan det finnas sätt att knyta din VPN till Windows. Jag skulle bara knyta din VPN till appen eller tjänsten du använder, om appen behöver eller rekommenderar att använda en proxy-tjänst, kommer den förmodligen ha en inställning för att knyta din VPN till den tjänsten. Till exempel, qbittorrent och tor.

Varning" KillSwitch i SurfShark fungerar inte som det ska. Jag har haft min VPN-anslutning inaktiverad flera gånger och exponerat min riktiga IP till internet, även utan någon form av varning.

Windows har inte en kill switch så vitt jag vet. Var försiktig.