Varför är vädret en funktion när det är klientside och inte serverside?

Jag spelar BF1 med min rumskamrat just nu. Vi har båda våra egna setup och gillar att utmana varandra, spela gömma nyckel, så att säga. Han ger bort sin plats verbalt och sedan ser jag honom på avstånd. Men på St Quentin Scar drar dimman in. Siktet är lågt, nu är min chans att korsa ett platt område av ingenmansland för att flankera honom. Jag blir träffad av en sniper, enkelt. Jag frågar hur han kunde se mig genom dimman? Han svarar med “Vilken dimma?”

Så ett lag straffas slumpmässigt utan anledning? Varför, Dice, varför?

Fan, jag har aldrig hört någon bevisa detta. Du hör Broken Machine prata om ‘dimmgången’ ibland i sina streams.

Jag har spelat sedan lanseringen och visste inte detta.

Förklarar varför alla kan se mig medan jag stirrar på en enhetlig vit skärm.

Jag kan bekräfta detta. Min son (10) och jag har båda våra egna konsoler.
Tidigare spelade vi i samma rum.

En gång fångade jag en gång med dimma och han hade inte.

Ibland undrar jag om det är kopplat till skicklighet.

Jag tvivlar starkt på att det är klientside, det skulle inte alls vara meningsfullt.

Tbh antog jag bara att all dimma kom från att jag hade varit för mycket i rummet, jag insåg aldrig att det fanns dimma i spelet LOL.

Är det klientside? Jag mindes att vi diskuterade sandstormarna på Sinai med andra i in-game chatten?

Så nu inser jag att när jag hoppade ner i dimman för att fly en skum dogfight, orkar de bara inte jaga efter mig :man_shrugging:.

Det här händer definitivt. En match på Sinai, jag hade cirka 25 minuters sandstorm på en 30-minuters match, kunde inte se något men fienden sköt på mig som om de hade wallhacks. Jag frågade en vän vad som pågick och han svarade att de inte hade någon sandstorm förutom 3-4 minuter i början av spelet :moai:.

Jag och min flickvän spelar med våra egna setup och det enda jag märkt är att tanks skin är inkonsekventa.

Det här är galet - vanligtvis när vädret kommer in, ser jag folk kommentera det i chatten. Jag tänkte aldrig att vissa spelare kanske inte ser det. Det låter som en bugg.

Någon postade detta för ett par år sedan. Två personer som spelar samma karta på Sinai. Han hade tung dimma. Den andra hade klara himlar. Jag är förvånad över att de inte redan har gjort väder till en mikrotransaktion.

Åh, detta förklarar mycket. Jag har alltid trott att de hade spanare som spamade facklor.

Min rumskamrat och jag kommer posta en video nästa gång det händer.

Wow, jag önskar att mina föräldrar spelade Battlefield 1 med mig. Bra gjort, pappa!

Jag är inte den enda som upplever det, vilket framgår av de andra kommentarerna här.

Jag har också upplevt detta förut, ofta med den super sällsynta skin som kostar 10,000 i bytet. Istället för att se huden, ser min rumskamrat bara standardhuden.

Jag skulle hata att sprida felinformation men så vitt jag kan se är jag inte den enda som upplever detta. Hoppas vi kan få en kvalitetsuppdatering på detta spel, men ack, det är näst intill omöjligt i detta skede.

Det kan vara en bugg eller något sånt.