Varför är inte Control D gratis som AdGards gör sina DNS gratis för VPN-abonnenter?

Jag har framgångsrikt blockerat annonser på mitt hemnätverk med AdGuard i några månader nu och bestämde mig för att äntligen betala för det. Sedan insåg jag att Windscribe, som jag redan har ett pro-abonnemang på, har en DNS, eller hur? Men jag kan inte lägga till själva VPN:et till min router utan en speciell router… sedan snubblade jag över Control D. Tydligen äger Windscribe ett DNS-företag som gör exakt det AdGuard gör, men det kräver ett annat konto och en annan betalningsplan.

Varför inte bara slå ihop båda till ett paket? Jag älskar att ha VPN:et, har inte haft några problem, men jag kan inte blockera annonser över hela mitt nätverk med det.

I slutändan erbjuder vi faktiskt gratis resolvers som blockerar specifika trafik-kategorier. Alla kan använda dessa utan att skapa ett Control D-konto eller ett Windscribe-konto. Kontot och betalningen krävs för den stora mängden ytterligare anpassningar vi erbjuder som en del av Control D.

Det som följer nedan är en massa rambling jag skrev klockan 22:00 av ingen särskild anledning, men det svarar på din fråga i större detalj.

Slutligen är Control D en annan tjänst än Windscribe och det finns några skäl till detta. Det finns definitivt överlappningar i båda, men Control D är inte bara ett helgprojekt som några utvecklare slängde ihop på sin fritid för att gå ihop med Windscribe. Det är ett massivt företag och vi har tillbringat år med att utveckla tjänsten och dess funktioner, och anställt flera anställda som enbart ägnar sig åt Control D.

Det är helt enkelt inte ekonomiskt genomförbart att ägna så mycket tid och resurser åt en produkt som vi skulle tjäna lite eller inget på i form av en paketlösning. Visst, kanske skulle vi sälja fler