Uppdatering av ESign [DNS] & [VPN]! 5/8/24

Hej sideloadare!

Detta blir troligtvis min sista uppdatering av guiden på ett tag.

Först vill jag tacka alla för stödet med att hitta lösningar för fel, krascher, svarta listor och alla andra problem vi har övervunnit.

Jag behöver fortfarande din hjälp! Med detta sätt att använda en VPN med ESign DNS-metoden vill jag samla en lista över alla fungerande VPN:er, så posta gärna om detta fungerade för dig och vilken VPN du använder!

Jag tror att användningen av en förbyggd DNS inte längre rekommenderas, och jag har gett en ny lösning för att sätta upp din egen DNS (tar mer tid, men är säkrare för att garantera att din internettrafik inte spåras av NÅGON!).

Det har varit på tiden att vi får möjligheten att använda en VPN och anpassad DNS för att blockera apple utan att appar instant raderas.

Det är lösningen!

Efter att ha testat många VPN:er (gratis och betalda) är nästan varje VPN kompatibel. (Behöver möjlighet att ändra DNS-omledning i själva appen)

Detta kommer att vara olika för varje VPN eftersom de inte är skapade lika, så kolla längst ner i guiden länkat ovan för att se bilder på vad du ska leta efter, eftersom jag inte hann testa varje VPN, därför behöver jag dig!

I de flesta (om inte alla) betalda VPN:er kan du hitta DNS-inställningar inom VPN-appen (oftast i inställningssektionen av appen, ibland under “protokoll” eller “VPN-inställningar” eller “konfiguration”) beroende på vilken VPN du föredrar.

Du måste ändra/ogiltigförklara DNS i VPN-appen. Om du inaktiverar är du klar! Om du inte har möjlighet att inaktivera, ställ in DNS från automatisk till anpassad. Sedan kan du ställa in VPN-DNS till en annan adress kopplad till din anpassade DNS-konfiguration. Detta finns i din DNS-konfig, men du kan också bara använda cloudflare.

För cloudflare kan du ställa in DNS i VPN till 1.1.1.1.

Om du föredrar att inte använda cloudflare kan du ställa in DNS till din egen personliga DNS-adress du sätter upp med den nya DNS.

Till exempel (se guide för bilder) kommer jag att uppdatera ikväll, använd för tillfället din fantasi.