Jag har tillbringat två hela dagar med att läsa, försöka och många timmar av att backa och gå framåt med chatGPT, för att få detta att fungera och min hjärna har blivit till mos.
Jag har en liten fjärrserver på min affärs statiska internetanslutning som har en Wireguard personlig VPN-uppsättning som länkar mitt hem och min företagsserver, tillsammans med mina personliga enheter, synkroniserar mina filer och tillåter fjärråtkomst till homeassistant etc. Mitt hem är bakom en CGNAT, så denna setup fungerar bra för att kringgå det.
Jag försöker lägga till en Mullvad VPN (wg1) till den fjärrservern för internet, men oavsett hur jag konfigurerar det, bryter det alltid fjärråtkomsten till min server.
Det är inte mycket att posta wg1.conf, jag har testat så många olika PostUp/Down-kommandon och tillåtna IP-konfigurationer från allow IP-calculator. Det skulle vara en bok att posta allt jag försökt som inte fungerade. Allt jag försöker, så fort jag gör wg-quick up wg1, så spottas jag ut ur SSH-sessionen och wg0 slutar handskas.
Jag har verkligen försökt att få detta att fungera själv, men jag är besegrad, har någon guru ett tips?
Min wg0.conf är inställd så här: detta har fungerat perfekt, ansluter via publicip:56502.
[Interface]
Address = 10.0.0.1/24
ListenPort = 56502
PostUp = sysctl -w net.ipv4.ip_forward=1; iptables -A FORWARD -i eth0 -o wg0 -j
PostDown = sysctl -w net.ipv4.ip_forward=0;
PrivateKey =
[Peer] #1
PublicKey =
AllowedIPs = 10.0.0.2/32
[Peer] #2
PublicKey =
AllowedIPs = 10.0.0.4/32