Jag hamnade i en dispyt med någon på en webbplats… visade sig vara webbplatsens ägare. De kan tydligen inte tåla någon form av kritik och har därför förbjudit mitt konto och min IP-adress.
Jag vill inte bråka med personen, jag vill bara kunna använda webbplatsen som alla andra. Skulle en VPN tillåta mig att göra det?
Att använda en VPN ger dig bokstavligen en ny IP (eller snarare nya IPs, eftersom du inte är begränsad till att använda en server).
Administratörerna kan se vem du är på många andra sätt om de bryr sig tillräckligt. Först och främst bör du inte logga in på ditt gamla konto, om det är ett forum kan de troligen se en historik av alla dina gamla och nuvarande IPs i adminpanelen.
Först och främst bör du använda en VPN för att byta din IP-adress, sedan se till att du inte läcker DNS-adresser, jag brukar kontrollera det på ipleak.com. Rensa sedan din cache, om du har några cookies kvar från den webbplatsen, skapa ett nytt konto och du är redo
Även om jag skulle logga in på mitt gamla konto, skulle det inte räcka att helt enkelt byta min IP innan jag loggar in på mitt nya konto och behåller den IP:n medan jag använder nämnda konto?