Rekommendationer för andra icke-Survivor program (som håller ett ljus, hur litet det än är, till Survivor)?

Det här är både en uppskattningsinlärning av Survivor och en fråga! Jag har försökt hitta en mellanårs tittning medan jag väntar på S48! Jag började med Traitors men tröttnade eftersom jag tyckte det var mycket död tid och övergångar som jag kunde spola förbi, och inte minst att utmaningarna var lite löjliga. Jag försökte också Deal or No Deal Island som jag kunde se bli bättre men blev trött på att titta på spelarna spela deal or no deal varje natt, inte samma spänning och nyhet som TC. Ska jag prova Big Brother? Jag har inte kollat på det på åtta år, letar bara efter något med komplext spel.

Traitors UK är mycket bättre än US när det gäller spelvärde. Svagaste delen av Traitors är fortfarande utmaningarna men fan vilken bra gameplay det är när det inte är kändisar.

Det finns en hel genre av koreanska överlevnadsspelshow baserade på komplext gameplay, politik och förfalskning. Den ursprungliga är The Genius (4 säsonger, alla fantastiska). Society Game är också ganska bra. Bloody Game och Time Hotel är också väl ansedda. Du kan ta reda på hur du ser dessa via r/thegenius. Om du vill hoppa in direkt kan du prova The Devil’s Plan på Netflix.

Jag skulle välja challenge

Eller australiensisk survivor om du inte har sett den

AMAZING RACE!!! samma tävlingsstil med eliminering varje vecka, de har många säsonger med samma programledare, samma nätverk som survivor!! olika deltagare varje säsong och väldigt annorlunda koncept men liknande struktur