Recension av Mullvad VPN, objektiv och viktigast av allt, INGEN SPONSRING/FLERANDE! -
Hylla för att du tog upp problemet med nästan alla VPN "recensions"sajter: deras recensioner är partiska eftersom de förlitar sig på affiliatelänkar för ekonomiskt stöd.
För ett par år sedan, när jag letade efter en VPN för mitt eget bruk, granskade jag tolv olika VPN-recensionssajter och registrerade de ”Topp 5” VPN:erna som listades på varje sida. Det fanns totalt 19 olika VPN:er som förekom på de tolv “Topp 5”-listorna.
Jag sammanställde också en lista på de kommissioner som VPN:er betalar till sina VPN-recensionssidesaffilier.
Jämförde man de två listorna var det en direkt korrelation: höga betalningar från VPN:er ger höga betyg på VPN-recensionssajter.
Till skillnad från många VPN-tjänster har Mullvad inget kommissionsprogram. Mot bakgrund av sambandet mellan bra recensioner av en VPN och mängden pengar en VPN betalar till affiliates, är det inte förvånande att många VPN-recensionssajter ignorerar Mullvad… en positiv Mullvad-recension genererar inget pengar för VPN-recensionssidan!