ProtonVPN landsvalsanslutning

hej! Jag vet inte så mycket om VPN:er, men jag har precis skaffat ProtonVPN. Jag behövde något som jag kunde använda gratis och som skulle fungera för min Chromebok, och jag såg mycket om Proton så jag bestämde mig för att skaffa det.

Den gratis versionen av ProtonVPN väljer automatiskt det land du ska koppla till och du kan inte välja. Jag ville bara ha en VPN för att dölja min specifika stad och så vidare. Jag planerade att bara koppla till USA, men VPN:et valde ett annat land. Utifrån vad jag förstår måste man vara ansluten till ett land för att det ska kunna dölja din information, eller hur? För jag ville verkligen inte vara ansluten till ett slumpmässigt land lol, och om det går att dölja min stad och liknande även utan att vara ansluten till ett land vore det toppen.

Förlåt om detta är en dum fråga. Jag kan knappt någonting om VPN:er.

#Lista över rekommenderade VPN:er

Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Kontakta gärna moderatorerna för denna subreddit om du har några frågor eller funderingar.

Gratisversionen av ProtonVPN ansluter alltid till ett slumpmässigt land, så fungerar det, bara den betalda versionen ger dig möjlighet att välja land.

Inte en dum fråga alls! Med ProtonVPNs gratisplan kan du inte välja land, men det döljer ändå din IP och plats. Du kan uppgradera för mer kontroll över vilken plats du använder.

faktiskt kopplar den till den snabbaste servern som är tillgänglig, vilket om du bor i Europa är Nederländerna. å andra sidan är det ganska omöjligt att koppla till Nederländerna eller japanska servrar om du är i Amerika.

det här fungerar, men du kan inte välja server baserat på användning, du laddar ner anslutningen för en av dem och använder den, du kan inte växla mellan servrar i det landet.

Faktiskt har jag anslutit via “snabbast server” till Nederländerna, Polen och Japan. Hur jag gjorde det vet jag knappt. Jag avbröt och kopplade igen tills den bytte. Irriterande.