På något sätt att applicera QVPN endast på Nedladdningsstations trafik?

Kort sagt, jag vill bara maskera min Nedladdningsstations trafik. Finns det något sätt att göra detta utan att applicera en VPN på hela servern? Jag tycker generellt att QVPN strular till min fjärråtkomst till apparaten (t.ex. jag kan inte ansluta när den är aktiverad… jag tror att det är ett routerkonfigurationsproblem) och jag måste manuellt rulla tillbaka det på lokal nivå.

I App Center kan du använda “Anslut till”-alternativet på Nedladdningscenter för att tala om för den att använda en av dina definierade VPN-anslutningsprofiler

Jag har samma problem och lösningen jag hört är att använda en VPN i en container eller en VM för det du behöver.

Jag slutade med att använda Transmission med OpenVPN-dockercontainer. Om VPN:et går ner kommer Transmission att pausa. Jag gillar det mycket.

Jag hade också konstiga problem med att använda qvpn, prestandan var dålig. Flyttade alla andra VPN-tjänster till en Pi med WireGuard.

Byt från standard-gateway till VPN i apphanteraren.

https://www.reddit.com/r/qnap/comments/e2nmxl/guide_torrent_downloading_behind_vpn_using/

För mig visar det bara virtuella switchar, inte min QVPN WireGuard-anslutning.

Detta tvingar bara Nedladdningsstationen att använda den VPN-profilen (dvs. den kan inte ansluta om VPN:et är offline), men det innebär inte att resten av servern inte kommer att använda VPN, vilket jag tror är det OP frågar om.

Jag tror att detta är det bästa sättet att göra det också, jag har dock inte kommit igång med att konfigurera det än.

Jag kan säga att det definitivt inte tvingar hela QNAP-servern att använda den VPN-profile.

Jag tycker att det är viktigt att skilja mellan VPN-server och VPN-klient. VPN-klienten är inställningen du kan använda för att låta Nedladdningscenter använda VPN för dess aktiviteter utan att påverka själva QNAP:et.

Jag undrar om OP gör VPN-server saker och att det stökar till det för dem.