Om VPN är installerat på routern, kan du fortfarande byta land på en bärbar dator?

Låt oss anta att jag installerar NordVPN på min router och ställer in den på mitt hemland A.
Kan jag använda en Amazon Fire Stick med NordVPN som pekar till ett annat land B?
Kan jag använda en bärbar dator med NordVPN och när som helst peka den till ett annat land C?
Stör dessa Fire Stick / bärbara dator-ändringar inställningarna på routern?
Eller måste jag byta till dessa länder på routern?

Med Asus-router kan du göra VPN fusion och ha flera destinationer inställda OCH specificera vilken enhet som använder vilken server/destination. Men du måste koppla ifrån och sedan koppla om om du vill gå till ett annat land eller server. Jag använder iPhone-appen för att styra det, men jag antar att du kan göra allt på datorappen.

Du kommer behöva byta land i routern. Om du också ansluter till en VPN i din bärbara dator eller annan lokal klient till land B, kommer det att vara en anslutning till VPN B över en befintlig anslutning till VPN A på routern. Så, för webbplatsen du tillgångar, kommer det att se ut som att du är i land A.

Från kommentarerna nedan gissar jag att det är meningslöst att installera VPN på en router, om ‘klienterna’ vill gå till olika destinationer samtidigt.
Bekräftar mina misstankar.

Inte värdelöst, bara ett annat användningsfall än du vill ha.

Hej, ditt inlägg togs bort automatiskt eftersom ditt konto inte uppfyller våra karma-krav. Konton måste ha minst 100 sammanlagd karma för att kunna posta i den här subredditen. Den här regeln är till för att förbättra kvaliteten på inläggen och minska missbruk från trollkonton.

Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Vänligen kontakta moderators av den här subreddit om du har frågor eller funderingar.