Så… jag ville verkligen spela ett par specifika spel som inte skulle fungera på min potatis, så GeForce Now verkade vara en bra idé.
Men ja, jag är brasiliansk och tredjepartsleverantören som tar hand om latampelare är tydligen dålig, åtminstone om man dömer efter inläggen här.
Men är det verkligen så dåligt? Är de het blodade inläggen om prioriterade användare som väntar timmar i kö ett undantag, eller är det verkligen så dåligt oftast?
Är mornarna också så här dåliga? Vad sägs om efter midnatt? Det finns stora skillnader mellan olika tider på dygnet?
Är de första 40 timmarna i månaden värre?
Jag är ute efter intryck från latinamerikanska personer som spelar dagligen.
Det var det, tack!
Jag är från Chile och har betalat för Geforce Now i 4 månader eftersom jag var tvungen att sälja min Xbox Series S, hittills har det varit en fantastisk upplevelse. Jag har kunnat spela igen titlar jag hade på min Xbox som Metro Exodus eller The Witcher 3 med högre kvalitet som om jag spelade lokalt.
Det enda jag inte gillar är att även om du betalar har du en gräns på 40 timmar per månad, när du har nått den förlorar du prioritet men du är fortfarande över de som inte betalar. Det vore också trevligt om de införde högre kvalitetsplaner som i USA, men jag antar att det kan vänta eftersom allt hittills har fungerat bra.
Det är bra före 40 timmar, men efter det är det förmodligen inte värt, min åsikt, jag menar om du betalar för det borde du inte behöva köa alls, men när de 40 timmarna är slut får du 100+ i kö hela tiden och ibland till och med 200+.
Kompis, ja, det är skit dåligt
Om du har ett internationellt kort, prenumerera på GFN amerikanska, det är lite krångligt att göra, men det går (och du behöver inte ens VPN för att använda).
I början var mina problem bara med latens. Sedan när mina spelsessioner ökade mötte jag långa köer. Ibland är det över 100+, ibland över 300+, och jag har betalat sedan Abya:s tjänst lanserades. Det händer nattetid, men särskilt på helger.
Med prishöjningen förväntade jag mig verkligen att tjänsten skulle bli bättre; väl… det var önsketänkande för det hände inte. Så nu undrar jag också om Abya eller någon annan Allianspartner kommer att uppgradera sina kort och serverkapacitet.
Jag är från Ecuador, tjänsten är jättebra, jag behövde inte vänta i kö förutom en gång när jag försökte spela Dying Light 2 och det tog inte mer än 3 minuter.
Jag är från Argentina och det är inte så, jag har använt den idag (för några månader sedan också men jag hade inte chansen att få medlemskapet igen förrän nu lol) och jag behövde inte vänta längre än en minut för att spela. Dessutom, för molnspel i Sydamerika, är GFN det bästa just nu. Nware är också ett bra alternativ eftersom du kan spela vad du vill men PC:n är inte så bra (inte stabila 30 fps på God of War med allt på låg) och tjänsten misslyckas ibland och gör att du förlorar allt du gjort i den sessionen.
Så… ja, GFN är det enda “bra” för tillfället.
Jag ska prata utifrån min egen erfarenhet, din kan vara mer eller mindre densamma, eller förmodligen värre.
Jag bor i Montevideo, jag får vanligtvis 2 ms. Jag vet att Brasilien är ett stort land, och jag har läst att vissa personer har mindre ms när de spelar på nordamerikanska servrar eftersom de bor i norra Brasilien, kanske du kan prova att spela där med VPN och jämföra med Abya-servern.
Ingen kö varje månad före 40 timmar, sedan får du vänta 30 minuter - 1 timme i kön. Du kan undvika detta genom att spela efter midnatt.
Det var en intervju med Abya:s vd, han sa att de redan dubblat kapaciteten för servrarna, och de ska trippla den, men gränsen på 40 timmar kvarstår. Jag hoppas att jag har fel, men jag tror inte att de kommer att ta bort denna gräns, de kommer att lägga till mer kapacitet bara för att få fler medlemmar, inte för att erbjuda en bättre tjänst genom att ta bort de månatliga timmarna prioritet…