NOOBiska Proton Frågor:

Hej allihop. Ganska bekant med grundläggande till medelnivå med VPN men vill byta.

• Kan Proton Unlimited Storage användas som en seedbox för filer?

• Proton är baserat i Schweiz och påverkas inte av 14 Eyes? Jag använder PIA och är inte nöjd att den är i USA…

• Hur många Proton-servrar finns det på östkusten i USA?

• Jag får 200-300 Mbps i genomsnitt med PIA. 950+ utan VPN. Hur är era hastigheter? PIA minskar mina hastigheter med 66% och jag är inte nöjd.

• Jag behöver port forwarding tydligen för min Plex-server eller skulle jag använda Nord…

Om jag inte kan seedboxa från Proton-lagring, och bara använder VPN på desktop för nedladdning/plex/någon gång min telefon, antar jag att jag bara behöver PROTON Plus och inte Unlimited?

1. Jag tror inte det.
  2. Schweiz är varken ett officiellt eller oofficiellt medlem av den alliansen.
  3. Du kan kolla upp det. Men jag gissar hundratals.
  4. Det beror på ditt OS, utrustning och vilken protokoll och verktyg du använder för att nå deras servrar.
  5. Det finns den funktionaliteten.

Du kan testa hastigheten på gratis servrar, och när det gäller seedbox-grejen, tror jag du kan köpa en prova-på-test och prova det :smiley:

Jag testade precis 425 nedladdning på min gigabit-anslutning medan jag var ansluten till en New York-server. Jag testade utanför tidigare på samma server medan jag var ansluten till mobilnätet med fem stjärnor av 5G-ultra wide, men det visade bara runt 140 nedladdning. Jag har sett mycket snabbare på 5G, men jag streamade också musik samtidigt som jag gjorde speedtestet och jag är inte säker på om min ISP saktar ner mig. Jag tror inte det borde vara så, men tanken har slagit mig.

PIA är ett VPN. Jag upptäckte att det är amerikanskt, och det vill jag definitivt inte ha längre.

Så du vill veta hastigheten på Proton VPN?