Netflix via hotell-WiFi fungerar inte! Tror att jag fuskar!

Jag är för närvarande i ett hotellrum som erbjuder ett offentligt (dvs. icke-lösenordsskyddat) WLAN. Anslutningen är tillräckligt snabb, och varje webbplats jag känner till fungerar utan problem. Endast Netflix-strömning fungerar inte. När en video ska börja spelas upp får jag felet “du använder en unblocker eller proxy”.
När jag lokaliserar min IP, verkar den exakt som den ska. Jag har inte ändrat några inställningar.

Jag har ingen aning om varför Netflix tror att jag använder en proxy. Finns det något sätt att spåra anslutningens rutt, och se potentiella proxies däremellan?

Netflix har blockerat IP-intervall från hotell. Se här för mer info.

Om Netflix blockerar dig för att de tror att du använder en VPN, är den bästa lösningen faktiskt att använda en VPN (en som fungerar). Haha.

Jag har gått över till Amazon Prime - det verkar fungera i alla hotell.

Såvitt jag vet blockerar Netflix alla icke-bostads-IP-adressområden. Så om hotellet du bor på får sin internetanslutning via en leverantör som inte verkar vara en bostadsleverantör, kommer Netflix (felaktigt) att tro att du försöker använda en proxy för att kringgå geo-restriktioner.

Någon dag kommer Netflix att stämmas för att de felaktigt antar skuld innan de kan bevisa oskuld.

Har du försökt kontakta Netflix support?

Okej, det skulle förklara det åtminstone. Finns det någon “Smart DNS”-tjänst eller liknande som fungerar för just det här fallet? Eller kommer jag att stöta på samma problem igen?

Ja, jag gjorde det. Trevliga personer, men de sa bara att hotellet borde ta bort un-blockern.

Smart DNS kanske inte fungerar om hotellets router kan avlyssna och omdirigera DNS-trafik.

Jag driver en gratis VPN-tjänst som inkluderar SmartDNS. Se www.trimium.com och prova själv. Andra VPN-tjänster fungerar också, men de är sällan gratis.