Netflix fungerar inte över hotell-WiFi! Tror jag fuskar!

Jag befinner mig just nu i ett semesterrum som erbjuder ett offentligt (dvs. ej lösenordsskyddat) WLAN. Uppkopplingen är tillräckligt snabb, och varje webbplats jag känner till fungerar utan problem. Bara Netflix-strömningen gör inte det. När en video ska börja spela visas felmeddelandet “du använder en unblocker eller proxy”.
När jag kontrollerar min IP, verkar den exakt som den ska. Jag har inte ändrat några inställningar.

Jag har ingen aning om varför Netflix tror att jag använder en proxy. Finns det något sätt att spåra anslutningsruttens väg och se eventuella proxies emellan?

Netflix har blockerat IP-intervall från hotell.Se här för mer information.

Om Netflix blockerar dig för att de tror att du använder en VPN är den bästa lösningen att faktiskt använda en VPN (en som fungerar). Haha.

Jag har gått över till Amazon Prime - verkar fungera på alla hotell.

Såvitt jag vet blockerar Netflix alla icke-bostads-IP-adressintervall. Så om hotellet du bor på fått sin internetanslutning via en leverantör som inte verkar vara en bostadsinternetleverantör, kommer Netflix (falskt) att anta att du försöker använda en proxy för att kringgå geo-restriktioner.

Någon dag kommer Netflix att bli stämda för att ha antagit skuld innan de bevisat oskuld.