Någon långvarig användare av Adguard VPN? Vad tycker du om det?

Hej, nyligen har min Proton VPN gått ut och AdGuard verkar vara ett bra alternativ med blockering av spårare och VPN-stöd. Men jag är osäker på hur tjänsten presterar dagligen. Jag testade gratis VPN och fick 20mbps på mitt 1gbps-nätverk, vilket är för restriktivt, men jag är osäker på om de bara är för gratisanvändning och att latens också kan spela in.

Har de någon historik av att blockera protokoll som P2P?

Jag har använt det ett år tillsammans med huvudadblockeraren från Adguard. Om jag inte hade vanlig Adguard skulle jag nog välja Proton eller Surfshark, men det verkar fungera perfekt. Jag har inte märkt någon hastighetsminskning alls från min normala hastighet. Det enda problemet jag har är att det ofta kopplar ner och upp igen, men jag har inte testat andra VPN-tjänster på ett tag för att se om samma sak gäller för dem. Det kan vara ett problem med mitt nätverk.
Jag använder det på min telefon, PC och iPad samtidigt och det fungerar, så jag har inga egentliga problem att rapportera.

Det finns definitivt bättre alternativ som Proton VPN eller Mullvad.

Jag har använt det i över 6 månader och det är ganska bra och stabilt. Det blockerar inte torrent eller fildelning och är oftast ganska snabbt. Den stora fördelen är att det integreras med Adguard Adblocker också och det är mycket effektivt mot Google-annonser, inklusive YouTube-annonser och annonser i andra appar på min Android-telefon. Jag tror att man kan få en bra rabatt om man köper paketet. När min Adguard-abonnemang går ut tänker jag köpa livstidsabonnemang. Försök inte använda en moddad Adguard, det fungerar inte med VPN.

Jag använder det i kompatibilitetsläge på enheter och det fungerar perfekt, inga problem. Som den gratis DNS 2.0 som följer med, kan läggas till i VPN:et eller i adblockern. När jag tar bort det från kompatibilitetsläge är split tunneling och möjligheten att vitlista webbplatser bra att ha, men det är samma sak som andra. Jag är mycket nöjd med det.

Deras VPN fungerar bra på Android och till och med iOS. Men inte så bra på macOS (konstant nätverksavbrott). Jag har inte testat Windows.

Jag har Adguard VPN men slutade använda det för ett år sedan eftersom det var för opålitligt för mig.

Jag har det. Det fungerar utmärkt med Adguard på min telefon på jobbet.

Den gratis versionen är avsiktligt begränsad, så det är förståeligt att du upplever lägre hastigheter.

Jag har testat varje stor märke du hört talas om, och alla var detekterbara av vissa webbplatser. Adguards är annorlunda än de flesta, och de har en teknisk förklaring till varför på sin site (som vem som helst kan förstå). Jag har använt det sedan lanseringen, inget problem med hastighet, anslutning eller detekterbarhet.

EDIT: Det bör tilläggas att du bör kontrollera dina inloggningsobjekt och startprogram för att se till att du inte aktiverar VPN eller adblocker att starta automatiskt (särskilt vid start). Om du använder Mac kan det faktiskt ställa till det för din uppstart.

Bästa adblocker-lösningen. Adguard home för DNS, Adguard mobil för djupare inspektion.