Mest pålitliga kryptotjänst i Indien?

Jag använder Binance. Det är svårt att sälja på Binance, så jag funderar på att flytta till en indisk app. Jag använde tidigare (för 2 år sedan) Vauld, som gick i konkurs eller något liknande. Förlorade lite pengar där. Inte mycket. Letar efter en pålitlig app med bra grundvärden, som inte försvinner en dag.

Binance är världens nummer ett.. Jag använder det också och har inga problem att sälja

Jag gillar Zebpay.
Kom ihåg två saker.

1. Använd aldrig snabbinsättning när du sätter in pengar på Zebpay.

2. Använd Zebpay bara om du handlar, använd det inte för kryptointäkter.

Du kommer förlora igen om jag använder en indisk app.

En fråga till folk här. Säg att du har aktiverat tvåfaktorsautentisering med en app för tvåfaktorsautentisering, hur auktoriserar du dig om du förlorar appen?

Stöder dessutom Dex-plånböcker detta, eller bara lösenfrasen?

Dcx är bäst, sälj direkt och sätt in direkt på ditt konto.

Bitget är okej för de flesta indiska användare.

Varför skulle du lita på indiska börser? När som helst kan de stänga, inget att lita på! Vem vet när regeringen knackar på dörren.

Onramp, du kan sälja din kryptovaluta där för kontanter.

Jag har prövat Coindcx
Jag har prövat WazirX
Jag rekommenderar Flitpay.

Coindcx är betrott idag, men lägg bara till så mycket i krypton som du kan förlora på en natt.

Jag läste någonstans att Dcx är skumt också. Registrerat i Mauritius och så vidare.

Kan du köpa USDT från Zebpay och överföra till andra börser eller plånböcker?

Använd Google Authenticator. Även om du förlorar din telefon har du din Gmail. Du kan ladda ner appen och logga in när du vill. Enkelt.

Finns inte längre på Playbutiken.

Vad är det bästa sättet att köpa för självförvaring?

Klicka helt enkelt på sälj med USDT-par och sålt.

Kan inte du sälja? Jag gör framtidskontrakt, det är inga problem.. går det inte att sälja spot?

Du beter dig som om att vara registrerad i Indien skulle ha spelat någon roll.

Om en börs är registrerad offshore är det säkrare eftersom ingen regering kan frysa dess tillgångar.
Och om du vill ha säkerhet, skaffa en ledger.