Jag vet att den ekonomiska situationen inte är direkt bra här i Argentina, men Blizzard, utom det blå, höjde prenumerationspriserna med nästan 500%

Hur då? Även dessa priser är x gånger lägre än de i mitt land och jag bor i ett skitigt mellan-europeiskt land.

Måste kompensera för de 47% minskning av prenumerationer sedan Shadowlands började LOL.

Svininfluensan av ett spel, bra att jag slutade. de rapporterar rekordvinster, Bobby Kotick klappar sig själv på ryggen och ger sig själv en bonus på 200 miljoner dollar, och sedan drar de detta? Go away Blizzard, och go away Knobby Kotick.

Till alla som säger HURR OM DU SLUTAR, VARFÖR ÄR DU HÄR: Jag såg detta på reddits förstasida.

Det verkar som att genomsnittskonverteringen borde vara 1375 argentinska pesos per månad

om du fick det för 130 per månad är det som ungefär ett och ett halvt dollar, 10 gånger lägre än alla andra.

Jag tror att detta gjordes för att motverka botning, eftersom många skulle prenumerera på låga kostnadskonton. Istället för att ta emot spelarnas feedback om botning eller faktiskt implementera algoritmer som skulle upptäcka botar, bestämde de sig för att tjäna pengar först och se om problemet är löst.

Bobby behöver pengar för en intergalaktisk yachtflotta.

Här i Brasilien är det samma sak. 10 R$ ökning. Men det var väntat. 1 dollar är lika med 6 R$.

Ja de beslutade att lura kanadensare ett par månader sedan också. Jag raderade spelet och annullerade prenumerationen samma dag och har inte varit tillbaka sedan dess, och vår dollar blev ännu starkare mot USD, så det är ännu värre nu.

Önskar att de bara lade ner prenumerationsavgiften helt istället för att göra så här. Jag vet att de vill hjälpa till att bekämpa botning men det fungerar tydligen inte och de förlorar spelare på det.

Argentina, där wow-guld är mer värt än själva valutan.

Så, i princip gör Activision det dyrare att driva botar. De hittar inte ett sätt att stoppa dem, bara ökar intäktsströmmen och… åh ja, resten av spelargemenskapet. Så i framtiden får vi alla betala för BOTS.

Det finns andra spel. Bättre till och med, med allt detta tid jag inte spelat WoW kan vi alla lära oss att programmera och göra våra egna spel.

Trevligt försök, Activision i Blizzard-klädsel.

Det här borde ha hänt för länge sedan.

Förlåt, men varför skulle du betala mindre än oss för samma spel, om du inte har råd att betala eller motivera priset, finns det gratis MMO:s tillgängliga, eller så kan du istället samla ihop 200K för en token varje månad!

Det är fortfarande $7,09 USD per månad, vilket är mindre än halva priset för US-prenumerationen på $14,99 i månaden.

Problemet är att Argentina har sabbat sin valuta genom dålig finanspolitik och populistiska politiker som spenderar mer tid på att skylla på IMF (som inte gjort något fel) än att tala om den hårda sanningen att när de trycker pengar och ger ut det till folk utan att ta hand om skulden orsakar det extrem inflation. Det problemet förvärras av att pengarnas värde minskar så snabbt att större delen av befolkningen försöker växla till USD (eller något mer stabilt) så snart de får sin lön.

Om det gör dig bättre. ARS 3400 är tydligen 48,67 AUD

Blizz tar ut 103,50.

Vad? Jag kan fortfarande betala 330 pesos per månad.

Du betalar fortfarande hälften så mycket som jag.

Du betalar inte alls så mycket i jämförelse med andra länder. Mindre gråt och mer studier och jobb.

Den genomsnittliga månadslönen för er är (US) 500$? Jag förstår varför (US) 7$ i månaden kan vara mycket. Det är synd att Blizzard bandar in problem som påverkar bra människor. Lycka till, hoppas Blizzard får ordning på detta.

Bobby måste få sina jävla piller!

Giriga KoDick i aktion. Tur att jag inte kommer att spendera en spänn i WoW på överskådlig framtid, eftersom SL suger stenhårt. Det är fortfarande en ganska dålig rörelse.