Jag är faktiskt mycket tacksam att ISP:s överherrar filtrerar min trafik för att säkerställa att jag inte är sårbar för mörka webbhacks.
Jag använde OpenVPN, men bytte till WireGuard eftersom den officiella OpenVPN-dockern är avvecklad till förmån för WireGuard.
Hur då? Jag antar att du menar något annat än standardporten.
Det här är RIKTIGT FEL. Du behöver kolla hur publika/privata nycklar eller PKI fungerar. Om inte din ISP har en certifikatmyndighet som din dator litar på för att kunna göra certifikat på plats och MITM:a din trafik, har ingen nyckeln men mottagaren av paketet för att dekryptera det. Företag kan ha detta inställt på sina arbetsdatorer dock.
Bevisen finns i pudding.
VPN PÅ: Comcast skickar inte elaka mail om att ladda ner upphovsrättsskyddat material.
VPN AV: Comcast skickar elaka mail om att ladda ner upphovsrättsskyddat material. Det har de gjort förut. De skulle göra det igen.
Sant, men det är fortfarande konstigt om du inte jobbar på ISP:n?
Döljer HTTPS också vilken webbplats/IP-adress du besöker och annan metadata? Jag tror inte det, men jag är inte helt säker.
Även, så länge du har bra OPSEC och förstår att HTTPS krypterar din trafik. Gå inte till skumma webbplatser. Du är bokstavligen okej. Jag har sett att några säkerhetsforskare tagit upp detta och ingen verkar förstå det.
Även de som påpekar detta, får motreaktioner från VPN-recensionskanaler…vilket är en konstig sak enligt mig.
Som om du vill ha en VPN, säkert.
Jag rekommenderar för en som du kan betala kontant eller XRM och sedan använda det för speciella fall. Annars är mycket av det vilseledande.
Om någon redan använder en teknik är det möjligt att de skulle överväga ett alternativ som kan vara bättre på pris/funktioner. Det skulle vara mycket svårare att sälja en högteknologisk lösning till en 80-årig farmor som inte vet vad en VPN är
Var säker, att efter att ha presenterat möjligheten att byta VPN, känner de nu att det är berättigat att sälja den data de samlar in.
Docker är inte en riktigt bra idé att använda för en VPN-server.
det är vettigt om du vill kunna använda godtyckligt wifi på ett kafé och inte oroa dig för att de ska snappa upp din trafik. Verizon tycker inte att det gör något fel när de spårar vad du gör, och att erbjuda en VPN-tjänst är bara en annan inkomstkälla för dem. Gamlingar och andra omedvetna folk kan bli lurade att köpa det.
Såvida du inte har dns över https aktiverat och inställt, kommer varje URL du går till att vara synlig. Inga av extrafunktionerna kommer att finnas, men du kan se den viktigaste webbplatsadressen enligt min åsikt. Allt annat bör vara krypterat med https.