Jag är en japan som inte bor i Japan. Letar efter sätt att ansluta till JP-servrar

Jag är ny på det här spelet och försöker lära mig grunderna i LoL från mina japanska vänner. Tyvärr accepterar inte japanska servrar tillgång från andra länder. Mitt modersmål är japanska så jag kan kommunicera med mina lagkamrater utan problem och ping mellan mitt hem och japanska servern för annat spel är omkring 100 ms, så jag tror att ping inte skulle vara ett problem.

Jag har ingen kunskap om tekniska saker som VPN:er. Så jag vill fråga om sätt att spela på JP-servrar.

Tyvärr accepterar inte japanska servrar tillgång från andra länder.

Ja, det gör de? Jag har spelat i Japan från NA. Ping är dock inte toppen.

Du behöver bara ansluta till japanska servern via VPN, när du väl är inne i spelklienten kan du enkelt koppla ifrån och du är klar.

Jag skapade ett konto via League-webbplatsen, loggade in i klienten och spelade. Jag förstår inte alls vad någon av texterna säger och ping var dumt hög, runt 300, så jag gav upp tanken på att spela där.

Hej! Jag är amerikan men bodde i Yamaguchi i två år.
Jag kan inte hjälpa mycket, men jag kommenterade för att jag vill öva japiska.

Om du vill spela på amerikanska servrar, vänligen lägg till Jeredo (ジェレド) som vän.

Lycka till!

Var försöker du spela ifrån?

De blockerar tillgång från länder nära Japan.

Jag insåg just att JP-servern bara blockerar tillgång från länder nära Japan.

Vänt, Japan blockerar bara tillgång från länder nära Japan.

Ointressant. Då är ditt enda alternativ förmodligen en VPN, om du inte är nöjd med att spela på en kinesisk server som troligen är där många japanska spelare finns eftersom den japanska servern är ny och inte så populär. Tyvärr kan du inte spela med vänner. Gomen’nasai.

Jag bor i Australien och kan komma in på japanska servern.

Om du verkligen vill spela med kompisar, är VPN det enda alternativet. Om du bara är ensam kan det vara värt att prova Garena. Men även med VPN kommer nog internethastigheten att sjunka, och du kan inte spela ordentligt.

Okej. Finns det några VPN-tjänster som är lätta att använda och gratis?

Jag kan inte personligen råda dig om det eftersom jag aldrig haft något som kräver VPN. Förhoppningsvis kan någon svara på det.
Prova att fråga här

Att använda VPN för att spela ett spel kan orsaka mycket hög ping, det kan vara enklare att leta efter japansktalande grupper på dina lokala servrar.