Hur i HELA är streamers som Metaphor alltid poppar med 30+ solo kills matcher?

Jag är ganska säker på att jag vet svaret, jag tror inte han fuskar men jag tror definitivt att han gör reverse boosting. Det finns så många bots han möter i Warzone, sedan när jag försöker få höga kills matcher blir jag fullständigt överkörd. Han möter svettare, men oftare än inte verkar hans fiender så clueless.

Det kan vara VPN, kan vara reverse boosting som du sa, kan också vara att spela vardagsmornar.

De är också asbra.

Såg du honom spela i den senaste 1v1-turneringen, anpassad med alla proffs? Han är bra, bro. Hans spelförståelse och reaktionstid är faktiskt galet. Om du ofta tittar på honom inser du ganska snabbt att han är en av de bästa spelarna i världen. Han skämtar inte.

Några anledningar till det. Eftersom jag tittar mycket på honom kan jag sammanfatta vad hans svar på den här frågan skulle vara, eftersom jag hört det upprepas ofta.

Solo är den enklaste spelmodusen när det gäller spelarkompetens.

Han spelar väldigt aggressivt och trycker allt, så han dör en massa på dumma sätt, men tar avsevärt mindre tid per confront än en mer försiktig spelare som kan ta sin tid att hitta en bra position eller flankera. Hans strider är över väldigt snabbt, så han är fri att gå till nästa möte och han har fler strider per spel än spelare som spelar mindre psyko än honom.

Han tränar hårt, så han kan ha 10-15 timmars streams av bara queuing nonstop, för att få 30-bombs. Om du övar på en enskild spelstil mycket, är du naturligtvis bättre och mer effektiv i den spelstilen.

Han reverse boostar inte. Han spelar ofta vid de bästa tidpunkterna för gameplay, som är sen natt, tidiga morgontimmar NA-tid. Anledningen till att dessa är de bästa är att det är färre spelare online, och SBMM är mer avslappnad, vilket betyder att han kan möta fler spelare från den lägsta skicklighetsgruppen. Även om han spelar vid 3-5 på morgonen, är han sannolikt inte på sin A-game om han inte är van vid den sömnrytm. Så ja, han hamnar i några av de mest saftiga lobbyn, men spelar också hårda lobbyn mycket och dominerar även dessa.

Och slutligen, han är bara en mycket bra spelare. Långt ifrån den bästa i världen när det gäller skicklighet, men sannolikt den bästa på det sättet han spelar spelet. Titta på hans stream och se att ingen reverse boosting pågår.

Hur många 2k+ spelare tror du finns i det här spelet? Hur många av dem är utspridda i olika andra lobbys? Det kan inte fylla hans lobbys med folk av liknande kd för det finns så få. Den övervägande majoriteten av folk i hans matcher kommer att vara mycket, mycket under hans skicklighetsnivå, eftersom ju närmare toppen du kommer, desto färre är som är lika bra. Det är en siffra.

Tror att superpopulära streamers kan hamna i unika lobbys. Jag håller med baserat på hans färdigheter, de andra spelarna är verkligen helt usla. Jag tror inte att Metaphor fuskar. Jag tror inte att han använder VPN.

Det finns ett par faktorer. En, när du ser en 30-bombs, har han troligtvis ett dussin eller fler matcher där han inte fått någonting. Content creators väljer alltid att cherry-picka sina bästa matcher, även när de är undantag och inte regel.

Andra, Meta är en otroligt aggressiv spelare. Han rör sig ständigt och spårar och jagar folk, medan den genomsnittliga spelaren bara tar fight när de stöter på dem. Hans spelstil innebär att han har fler engagements än genomsnittet, och fler tillfällen för kills.

Tredje, han gynnas mycket av Jailbreaks. I en av hans senaste videos blev han besviken för han var på väg att slå sitt rekord, men lyckades inte eftersom en jailbreak inte inträffade. Så han behöver en hel del tur också.

Fjärde, du märker att många av hans höga killgames inte är i solos utan han spelar solo i trios eller quads. Det är bättre om du jagar höga killantal eftersom varje kill i solos är ett squadsweep. Men när du spelar solo i squads kan du döda samma personer flera gånger eftersom de kan komma tillbaka så länge en squadmedlem är vid liv med cash. Ibland ser du Meta aktivt undvika att snabbt sopa en squad eftersom han vet att om han bara dödar 3 av 4, kan den 4:e köpa sina kompisar igen och ge Meta chansen att farma dem om och om igen.

Femte, för att tillägga, finns det MYCKET fler möjligheter att komma tillbaka efter att ha blivit dödad i WZ2 än i WZ1. Redeploy tokens, gulag-tokens, signalpistoler, bärbara och fasta köp. Så lobbys dör långsammare och ger kill-farmare som Meta fler chanser att sopa samma folk, även i Solos.

Och slutligen, han är bara otroligt bra på spelet.

Seriöst, titta på några av videorna där ute. Titta på dem, och när du hittar en tveksam plats, pausa videon. Om du verkligen gör det med ett öppet sinne ser du att det inte finns minsta tvivel att han fuskar. Är han bra? Åh, verkligen! Men att han fuskar också…mhm, absolut.