Hur erfaren är du av Proton Unlimited?

Med tanke på att de-microsofta och köpa proton unlimited. Har en blandning av Windows, Linux och iOS.
Vad är din erfarenhet av Proton unlimited? Bra/Dåligt?

Jag använder Proton sedan många år och jag är verkligen nöjd med det!

Jag håller på att de-googla och är ganska nöjd hittills. Proton pass / Enkel inloggning är fantastiskt.

Jag önskar bara att de tillåter synkronisering av SL Alias till PP (vilket jag hör är på väg).

Tips: du kan skapa många alias snabbt med hjälp av mallen de har i Enkel inloggning.

Tips2: ställ in din anpassade domän på SL om du vill använda dina egna @customdomain.com alias, inte i Protonmail. Jag just ägnade tid åt att göra övergången.

Mail, VPN och Pass är okej. Andra produkter är inte produktklara.

Visionär sedan 2017.

• ProtonMail har aldrig gett mig problem. Gör exakt det jag behöver av en mailtjänst. Jag använde iOS-appen tidigare och den fungerade bra. Jag använder nu Android-appen och den fungerar bra.

• ProtonVPN har fungerat bra för mig på alla enheter på Windows, Linux, iOS och Android. Nyligen har jag dock haft problem i Linux, att vänta länge på att internet ska vara tillgängligt efter att ha anslutit till VPN.

• ProtonDrive är bra för mig. Jag använder den som min molnbackup för all min data, särskilt bilder. Den är inte blixtsnabb, men den fungerar. Jag blev väldigt glad när de lanserade fotobackup på mobilen eftersom det var min största oro att vara på GrapheneOS, ingen enkel backup-lösning för alla mina foton. Jag hoppas verkligen att de skapar en skrivbordsapp för Linux som de säger att de ska. Om de inte gör det kommer jag nog att sänka mitt medlemskap nästa år.

• Support har varit bra, men jag är också medlem i visionärsgruppen så jag tycker att de prioriterar oss.

Jag går in i mitt andra år av Proton Unlimited. Jag tycker att det är värt det.

Du får SimpleLogin, vilket är extremt värdefullt för integritet och e-posthantering. Jag använder det hela tiden och har ett alias för nästan allt jag registrerar mig för.

ProtonVPN är definitivt topp 3 VPN:er. Gör allt jag behöver det för. Stöder port-forwarding också vilket är stort beroende på vad du gör med det…

ProtonMail är också bra. Det är bara en e-posttjänst trots allt, så den är inget speciellt, men det är skönt att veta att mina e-postar i inkorgen är krypterade och inte skannas (hostg) Google).

Medan jag inte använder ProtonPass (jag själv-hostar Vaultwarden på min hemserver), är det definitivt användbart och jag skulle antagligen använda det om det var självhostbart.

Jag använder det på Windows, MacOS, iOS och har använt det på Linux tidigare. Funkar bra på alla (även om Linux-stödet generellt är efter de andra plattformarna vad jag minns).

Jag är Duo-medlem (i princip samma). Glad med allt. Jag degooglade för ett tag sedan när de låste ut mig utan orsak för “misstänkt aktivitet”.

Inga problem med någon produkt. Jag älskar deras VPN. E-post är fantastiskt. Jag flyttade även över mitt anpassade domännamn. Kalendern är okej och utvecklas. Jag bytte också från 1Pass till Proton Pass och gillar det. Det verkar till och med fungera bättre.

Utmärkt för e-post. Använder också pass för att generera aliases. Men drive är svårt att använda som en daglig drivrutin. Abonnent på Unlimited för att stödja produktteamet. Väntar också på en riktig integration med standard notes, även om jag är betalande användare.

Jag använder iOS, iPadOS, macOS och Linux. (Främst iOS/Linux)

Mail & Pass är fantastiskt på alla plattformar. Kalendern kan förbättras men fungerar för grundläggande kalenderbehov. Drive är nästan oanvändbart på Linux så jag håller mig till pCloud tills de fixar det. Jag har inget behov av VPN så jag vet inte om det.

Många saker fungerar ganska bra, men enligt min åsikt finns det fortfarande för många problem för att rekommendera Proton obetingat:

• Drive är helt buggigt
  • Kalender har inga widgets och på datorn delar den app med Mail
  • Du kan inte söka i mailinnehållet i mail-appen (iOS)
  • Proton.me, pm.me och även enkel inloggning alias misslyckas ofta med webbplatser och kan inte användas
  • Många mindre fel

Det enda jag verkligen skulle sakna är SimpleLogin. För allt annat finns det bättre alternativ (mailbox.org, Tuta, Mullvad, Tresorit,…). Pass fungerar också bra, men här finns också alternativ (Bitwarden,…). För en fullständig flytt skulle jag därför definitivt INTE rekommendera Proton just nu. Jag hoppas att de fixar vissa saker, men efter att ha läst mycket här känner jag inte att de är särskilt snabba.

Bra. Endast nackdelen är begränsningen på 500 GB lagring.

Jag har också varit användare i många år och är ganska nöjd. De har ofta långsam leverans av nya funktioner vilket är ett problem för vissa. Men om du är nöjd med de funktioner de erbjuder just nu - du kan inte göra fel.

Jag gillar verkligen det för e-post, VPN och passupplevelsen. Kalendern är helt oanvändbar för mig och drive fungerar bara som en förlängd backup för vissa saker jag redan har säkerhetskopierat någon annanstans, jag har också backup för pass ifall något skulle misslyckas.

För mig är det värt det eftersom att betala för VPN och e-post ensam är dyrare, så allt extra jag får i unlimited är ett plus, och jag skulle inte använda något annat alternativ för dessa två saker.

Det är okej hittills. Haft det i ett par månader. Använder mest mail och pass. Flyttat sakta saker från Gmail för att testa vattnet. Endast klagomål hittills är att mejl- laddningstider är betydligt långsammare, jag antar att det är krypteringsrelaterat, och ungefär hälften av gångerna när jag klickar på en e-postavisering laddar den inte in kroppen i appen och jag måste gå tillbaka och klicka på den från listvyn (iOS). Jag kommer att titta på andra tjänster när mitt år är slut. Jag kanske stannar, jag kanske inte.

Det är funktionellt och ger en integritets- och säkerhetsfördel. Varje tjänst fungerar. Så här skulle jag beskriva det: till en början tycker du att det är perfekt, men ju mer du använder det, desto mer upptäcker du små saker som saknas eller inte fungerar som de ska.

Det är en dålig idé att ha alla omelett i en korg.

Om du bara är på Windows är det kanske okej. Det är ganska skumt med Linux.

Tack alla. Det viktigaste för mig är verkligen Mail, Pass och Drive. Hur ofta uppdaterar Proton produkterna?