Hur dirigerar jag Windows Hotspot genom VPN?

Jag använder Windows 11 med appversion 5.5.2

Jag har redan följt denna handledning men hotspoten ger inte internet:
https://support.surfshark.com/hc/en-us/articles/360013717719-How-to-set-up-a-VPN-protected-Wi-Fi-hotspot-using-Windows#h_ac6394a7-680f-4565-b616-b3972e33c08f

Jag har fixat det:

Istället för att dela för “Surfshark Data Channel Offload” anslutning som nämns i länken, har jag börjat dela för “SurfsharkWireGuard”. Allt annat är detsamma.

Hej, eftersom det kan vara knepigt att sätta upp en Windows VPN-hotspot ibland, skulle vi behöva mer information för att undersöka din situation bättre.

Kan du ta kontakt med vårt supportteam på [email protected] eller via livechatt på vår hemsida?

Hej u/JacobDoesLife

Handledning länkat i ditt inlägg gäller endast för nätverkskort som stöder hotspot/delning. De flesta moderna kort stöder inte detta. För Windows 10/11 är det bästa alternativet att skapa en VPN-skyddad Wi-Fi Hotspot genom att använda Wiresock VPN-klienten:

1. Ladda ner Wireguard-konfigurationsfilen för den Surfshark-server du vill ansluta till.
  2. Ladda ner Wiresock VPN-klienten.
  3. Följ dessa instruktioner för att konfigurera VPN-anslutningen till Surfshark VPN-servern.
  4. Konfigurera Wiresock i Tjänstläge (inte Applikationsläge) för att inte trafiken från Wi-Fi Hotspoten ska skyddas av VPN.
  5. Öppna Windows-tjänster (Start → Kör → skriv “services.msc”) och bekräfta att Wiresock VPN-klientservice körs.
  6. Aktivera Wi-Fi Hotspot-funktionen i Windows 11 inställningar.
  7. Anslut dina andra enheter till den nya hotspoten.
  8. Njut!