Hur ansluter jag en VPN-resa router till ett wifi som på ett café som Starbucks eller på ett hotell?

Jag har en av de där Gl inet-reserorna VPN-routrar och har ställt in NordVPN med den. Jag ansluter antingen trådlöst eller via en kabel till min jobb-dator. När jag är hemma loggar jag in på Gl inet-portalen och skannar efter ett wifi och ansluter. Men hur gör jag om det offentliga internet kräver att man öppnar en webbläsare och godkänner villkoren? Jag vill inte göra det på min jobb-dator. Ibland när jag försöker skanna visas inga wifi-nät på portalen. Tack för hjälpen.

Ett trick är att logga in på kaféets WIFI med din telefon, helst efter att ha ändrat telefonens MAC-adress. Efter ett lyckat inlogg och att du kan nå internet, stäng av WIFI på din telefon, och ange MAC-adressen du använde för att logga in på WiFi-nätverket i din GL iNet-router med MAC-klonmenyn. Routern bör kunna ansluta utan att gå igenom inloggningsmenyn.

Jag tror att jag har hittat en lösning för dig. Kolla in sidan:

Tack! Varför är det att föredra att ändra telefonens MAC-adress?

Tack så mycket! Jag ska försöka det idag.

Jag testade denna metod idag och kunde inte få den att fungera i en lokal kafékedja. När jag öppnar en webbläsare finns ingen anslutning. Har du testat det förut?

När min router är ansluten använder jag den normalt för både min telefon och min dator. Det är inte en bra idé att ha två identiska MAC-adresser på olika enheter som kan se samma AP, så jag ändrar min telefon MAC-adress tillbaka till standard.

Ja, jag har gjort det. Försök gå till “http://captive.apple.com/” nästa gång.
Jag använder det hela tiden för att tvinga fram ett inloggningsfönster. Om inget krävs bör det säga