Jag försöker distribuera Cisco Systems VPN Client 5.0.07.0290 till Windows 10-maskiner, men jag kan inte lista ut hur jag gör. Jag använder vpnclient_setup.msi-filen i mina försök. Jag är ganska ny på Intune, men jag har kunnat distribuera många andra appar (inklusive anpassade) till våra PC:er. Av någon anledning kan jag helt enkelt inte få Cisco VPN Client att installera via Intune.
Har någon varit framgångsrik med att göra detta? Extra om jag också kan distribuera anslutningsinställningarna, men att bara få den att installeras vore ett stort framsteg.
Istället för att distribuera msi-filen kan du skapa ett PowerShell-skript som installerar appen.
När detta är gjort kan du paketera filerna och distribuera den intunewin-filen.
I princip, ha 3 filer:
Den första är ditt installationsscript.
Den andra är en batchfil som kallar PowerShell-skriptet.
Den tredje är en batchfil som avinstallerar appen.
Cisco VPN-klienten stöds inte för Windows 10. För att få den att fungera måste du extrahera MSI-filen, installera en Dell Sonicwall VPN-klient, installera MSI-filen och göra några registerändringar för att få programvaran att känna igen VPN-adaptern som skapades. Det är besvärligt och du måste göra om allt när Windows släpper nästa större semi-annual update.
Har du slumpmässiga CMD-kommandon i Intune-distributionen? Jag har lagt märke till att Intune inte distribuerar om kommandona inte fungerar eller är skrivna korrekt.
Jag vet att det inte är officiellt stöds i Windows 10, men det fungerar verkligen tillräckligt bra på det. Jag önskar att klienten inte skulle kräva att vi använder den längre, dock
Jag tror inte att jag har några CMD-kommandon i någon av våra distributioner, men jag ska dubbelkolla. Har du lyckats distribuera Cisco VPN Client via Intune? Tack!