Vi arbetar för närvarande med att undersöka och åtgärda ökningen av lagg och latens i vissa spellägen som ni har rapporterat. Om du har haft problem med lagg nyligen och har ett ögonblick att dela med dig av dina erfarenheter skulle det uppskattas mycket, och hjälpa oss att snabbare hitta orsaken och lösa problemen.
Om du har stött på problem med lagg i BG och andra lägen, vänligen ge oss följande information:
Servernamn?
Vilka spellägen påverkades?
När började du uppleva lagg (datum eller tidslinje)?
Hur allvarligt är lagget?
För BG specifikt: Har det skett några förbättringar av lagget i BG sedan igår?
Din hjälp är mycket uppskattad, och vi hoppas kunna åtgärda detta snart.
Sin krig, munkar och tempestdashes på varje plats och instans oavsett tid på dygnet. Jag rubberbandas tillbaka till castplatsen. Battlegrounds, raids, endless och odödliga aktiviteter där fler än fyra personer är närvarande. Jag känner att firestorm eller Zephyrs alltid är närvarande när det händer. Jag fryser i flera sekunder. Enheter består av Asus Rog, iPhone 13 Pro båda med lägsta grafikinställningar och PC med 64 GB DDR5, M2 SSD, 14900 CPU och 4090 GPU på hög grafik. Det händer på både data och 1GB ethernet.
Alla spellägen, det värsta är definitivt Terror rifts.
Skadan tickar långsamt, bitarna faller inte ner så du kan inte få 4 spiror i vissa. Woods är värst.
Dungeons, BGs, Vault, allt har intermittenta laggspikar. Du slår men inget händer, ingen skada, ingen rörelse, laggspikar varierar i tid. Vissa är längre. Inget är konsekvent.
Det är intermittent för de flesta områden utom T Rifts. T Rifts är lagg omedelbart.
Har vart dåligt alltid, mycket värre för en lång tid, minst ett par patchar sedan.
BGs är generellt där jag ser minst problem men när det händer är det dåligt. och ingen förändring sedan igår.
Hej, det är trevligt att du frågar communityn om våra subjektiva erfarenheter!
Var snäll och berätta att ni också gör det uppenbara (för mig som en nätverksprestandaingenjör) och lägger in kod för lagg-incident-data i våra appar. Det ger er objektiva siffror med all tillhörande tid/plats/serverdata.
Alltid lagg när det är många fiender eller spelare
Ibland är det bättre. Raids och terror rifts kan vara 1 frame per sekund ibland.
Känns som mycket skärmkompaktering inte behöver vara synligt, t.ex. skadanummer, guldbitar och erfarenhetsglober. Vet inte om det vore snabbare utan det, men Trial of the Hordes var ungefär 5 gånger laggigare under jubileums-eventet när spelet valde att rendera dussintals guldbitar.
Jag uppskattar att ni vänder er till communityn för att samla in feedback och felsöka, men det är också Djupt oroande att företaget inte kan identifiera problemen i sitt eget spel. Det beror verkligen på att de inte gör något test före implementering av uppdateringar, än mindre spelar de själva för att veta i vilket tillstånd spelet är.
Vilka spellägen påverkades? - Odödliga Vault, Kios Prövning, Terror rift, Challenge Rift, Battleground, Conqueror.
När började du uppleva lagg (datum eller tidslinje)? Jag märkte först det runt 22 juli när realm’s first fight började. Runt den tiden var lagget i BG allvarligt från klockan 21:00 och framåt, och jag hör många klagomål i klanchatten.
Hur allvarligt är lagget? Folk gav upp att spela BG, så det är allvarligt.
För BG specifikt: Har det skett några förbättringar av lagget i BG sedan igår? Jag har inte märkt något lagg sedan igår, så jag tror att det förbättrades i BG. Inte säker på annat innehåll dock.
Terror rifts är värst på morgonen när många försöker köra dem. Både PC och iOS påverkas. Det har varit förfärligt sedan serverfusionen.
Shadow wars - när de är på dig laggar överallt. Vi är för närvarande odödliga och får laggspikar medan vi öppnar världskampan och shadow wars är på. Innan detta var shadow en total laggfestival när man försökte spela dem.
PC-klienten upplever mycket ramhugg och galna laddningstider även på en fullutrustad gaming-PC.
Jag har helt slutat gå in i BG sedan Tempest infördes men folk fortsätter klaga på BG-laggen i klankhaten.
Ja, Slutdagen. Slumpmässiga Dungeon för mig. Det var irriterande, men jag kunde slutföra mitt lopp. Jag minns inte när det började, för några dagar sedan, kanske en vecka.
Allvar: Det är intermittent hackande och lagg när jag spelar ensam, men så snart jag går in i ett party blir det ganska värre. Dungeon är mycket frustrerande. Det är mycket värre i raids. För mig är shadow war, heliquary raids och försvaret av Cyrangar obötbara. Allt jag kan göra är att bara klicka på knappar på min controller och hoppas att jag hamnar någonstans som inte dödar mig. Och jag måste solo TRifts eftersom de också blir odödliga i ett party.
När: För några patchar sedan. Det blir gradvis värre för varje patch. Noterbar laggning när man spelar ensam började för ungefär 2 patchar sedan.
Förutom laggen, när jag byter set-objekt individuellt, särskilt de med 3 vanliga juvelhål, kraschar spelet. Jag använder en iPhone 15 och en iPad Pro M1. Jag tror jag har sett ett inlägg här på reddit att det händer andra iOS-användare också. Det har hänt mig i månader sedan december 2023.
När det började: Inom de senaste 2 veckorna och det har bara blivit värre. Ikväll var nästan olaglig i terror rift som jag fullgång vid 22:30 servertid. Jag kunde inte ens slutföra 4 pillars och jag har aldrig haft det problemet.
Allvar: 10/10, nästan omöjligt att spela.
Jag hoppas att med ‘snart’ menar inom de närmaste 7-10 dagarna. Annars är det ingen poäng att spela ett spel som blir mer och mer odugligt på grund av problem som ligger under er kontroll men inget görs för att fixa det.