[Gratis Resurs] Pimsleur är faktiskt gratis om du bor i Kalifornien (och troligen andra stater också)

Vissa bibliotekssystem kräver inte ens att du är där personligen. Du behöver bara en lokal adress för att få tillgång till deras online-system. Det kan vara värt att titta på!

Älskar Libby-appen! Tyvärr inkluderade inte mitt lokala bibliotek Pimsleur i Libby, även om det inkluderade mer vanliga språk som spanska, franska, mandarin, ryska och arabiska. Men SF-samlingen gjorde det!

Libby är en fantastisk app!

@pimsleur_japanese

Tack! Det här är så enkelt och häftigt

Men jag vet inte hurww

Ja, det är en stor skillnad. Det enda är att det finns ingen som gör en 150-dagars kurs på 150 dagar lol. För en dedikerad elev, sannolikt 6 månader istället för 5. På CAD är det ungefär 150 dollar. Att köpa kursen även under deras 40% rea kostade ungefär 450 dollar för den italienska kursen.

Och efter att du prenumererat en månad kan du avboka och de skickar dig gratis 4-veckors provperioder hela tiden. Registrera dig för 4 veckors gratis, avboka innan den är slut, vänta en vecka och registrera dig igen.

Vad betyder det och hur gör jag det?

Du menar pengar, pengar som omger oss. Även vettiga politiker och grundläggande mänskliga rättigheter! De finns överallt i Kalifornien, det är underbart att bo i en separat nationsstat.

Lol jag tänkte aldrig på att söka efter Pimsleur på torrent, tack för påminnelsen.

Det var väldigt bra för att lära sig Hangul eftersom jag fick ljudet och stavningen!

Åh, jag visste inte att Hoopla är oändligt! Jag använder Libby/Overdrive mycket via mitt lokala bibliotek, men jag fick precis ett län för hela länet och de har Hoopla, jag måste kolla det.

Ladda ner det med en säker VPN.

Ärligt talat har TPB mycket, lol. Jag behövde inte kolla andra trackers men jag är säker på att det finns mer där ute.

Jag minns fortfarande att min pappa åkte runt i sin Geo och spelade in kassettbanden, lol. Jag minns inte exakt vad de kostade på 90-talet, men det var mycket, och de kom i den där stora gamla svarta lådan. Han gav dem till mig när han var klar och jag, som en liten förhandsgranskning, gick runt med en Walkman och försökte lära mig att prata som en amerikansk affärsman på semester :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl: Jag lyckades inte, lol.

Men ja, prenumerationen är inte billig, men nu är den mer i linje med andra betalda språkkurser. Och om du är en flyktig språk-hemmare som jag, ger All Access-prenumerationen dig tillgång till hela katalogen, vilket är trevligt. Och kurserna har uppdaterats mycket sedan 90-talet. Priset börjar äntligen se rimligt ut för vad du får… om du gillar deras metod och inte kan få den gratis på biblioteket, ändå.

Jag måste kolla mitt lokala bibliotek. Undrar om de har något på portugisiska. Tack för inspirationen.

Så idén är att låna ut en artikel stöttar biblioteket?

Jag skulle hellre ladda hem kursen, se hur mycket värde den ger mig när jag använder den, och sedan prenumerera på den månatliga tjänsten 25 dollar för varje 30-dagars enhet jag använde för att stödja företaget för deras produkt. En längre provperiod eftersom deras 7-dagars är otillräcklig. Jag skulle stödja företaget för deras arbete.

Nackdelen med torrents är att de flesta kurser är ganska gamla. Jag tror att den italienska kursen är från slutet av 90-talet (de lär ut Lira istället för Euro, lol). Den piratkopierade versionen av ukrainska är mycket gammal men den gratisversionen på den officiella webbplatsen är ny. Jag kollade mitt lokala bibliotek för några kurser men de har det inte.

Eller om den är begränsad, kanske är den mindre använd? Jag kan låna den direkt i 21 dagar!

Behöver du ens en VPN? Håller folk fortfarande på att åtala för torrents?

Om Pimsleur har funnits så länge vet du att det måste funka, lol.

Om någon lär sig flera språk är deras prenumeration fantastisk.