[Gratis Resurs] Pimsleur är faktiskt gratis om du bor i Kalifornien (och troligen andra stater också)

Jag ville lägga till en ljudserie till mitt lärande så jag kan öva medan jag kör och går med min hund.

Efter mycket research upptäckte jag att San Francisco Public Library erbjuder hela Pimsleur-kollektionen i sin eLibrary. För att bli medlem behöver du bara bo i Kalifornien och besöka biblioteket för att starta ditt medlemskap. Det verkar som att LA-biblioteket har ett liknande erbjudande.

Jag blir alltid glad av dessa erbjudanden och särskilt eftersom Pimsleur vanligtvis kostar över 300 dollar, så det här är en fantastisk resurs och jag ville dela med mig.

Skål och glad lärande!

Jag brände spanska-CD-skivor från biblioteket för flera år sedan. Sparade mycket pengar!

Jag som nyligen flyttade till San Francisco

Ojdå, det är coolt

Hoopla-appen kan också ge tillgång till bibliotekets ljudbokssamlingar, vilket kan inkludera språk- och lär-ljudböcker/mp3-filer. Du kan logga in på Hoopla med ditt bibliotekskort och det är helt gratis.

Mitt bibliotek har ljudfria språkinlärningsmaterial som jag kan lyssna på under min pendling.

Kolla också in Mango Languages. De licensierade Pimsleur-metoden ett tag och den är gratis via de flesta bibliotekens digitala resurser. Det är som Pimsleur i appform med texthjälp.

Spara detta till senare när jag är tillbaka i LA.

LA har en hel del. Jag använder Libby-appen för att lyssna gratis. Du kan lägga till bibliotekskort från hela USA.

Det är gratis för alla, bara piratkopiera det.

Om ditt bibliotek inte har Pimsleur, kom ihåg att några månaders användning på appen är mycket billigare än att köpa kurserna.

Min gamla stad i New Jersey hade gratis Rosetta Stone för nästan alla språk. Så många bibliotek har språkinlärningsresurser. Bibliotek är så underskattade.

Gratis på biblioteket i Escondido nära San Diego också! Det är vanligtvis utlånat på den digitala bibliotekssidan så jag prenumererar online, men det är fortfarande en fantastisk offentlig förmån.

De flesta bibliotek jag har besökt i Kalifornien har antingen Pimsleur eller Rosetta Stone samlingar på CD också.

Du kan också bara ladda ner det via torrent.

Finns också på Hoopla om du är i Ohio!

Nu kan du lära dig alla ord för naturkatastrofer när de närmar sig dig.

Utmärkt!! Vårt skattepengar går till bra användning!

Det är inte mycket skillnad från att rippa till MP3, men nu är det i ett sämre format (fysiskt CD). Man kan lika gärna ladda hem kurserna.

Njut av SF! Det finns många bibliotek där du kan starta ditt medlemskap!

Mitt bibliotek har också Mango! Det verkade coolt men jag kände att jag inte kunde göra det medan jag körde, så jag gick vidare. Jag är glad att du tycker det är en bra resurs!

Det finns också en sak som SF har, kallad Hoopla, som inte har ett begränsat antal kopior (till skillnad från Overdrive) så du behöver inte vänta på att den ska bli tillgänglig. Hur som helst, jag skulle säga att det är värt att vänta om du inte måste betala :blush: