Jag ville lägga till en ljudserie i mitt lärande så jag kan öva medan jag kör och går med min hund.
Efter mycket research upptäckte jag att San Francisco Public Library erbjuder hela Pimsleur-katalogen i sin eLibrary. För att bli medlem behöver du bara bo i Kalifornien och besöka biblioteket för att starta ditt medlemskap. Det verkar som att LA-biblioteket har ett liknande erbjudande.
Jag blir alltid exalterad över dessa erbjudanden, särskilt eftersom Pimsleur vanligtvis kostar över 300 dollar – detta är en fantastisk resurs, och jag ville dela den.
Skål och glad lärande!
Jag brände spanska-cds från biblioteket för flera år sedan. Sparade mycket pengar!
Jag som nyss flyttat till San Francisco
Åh shit, det är häftigt
Hoopla-appen kan också ge tillgång till ditt bibliotekets ljudbokssamlingar, vilket kan inkludera språkinlärningsljudböcker/mp3-filer. Du kan logga in på Hoopla med ditt bibliotekskort och det är helt gratis.
Mitt bibliotek har ljudbaserade språkinlärningsmaterial som jag kan lyssna på under min pendling.
Jag rekommenderar också Mango Languages. De licensierade Pimsleur-metoden ett tag, och den är gratis via de flesta bibliotekens digitala resurser. Det är som Pimsleur i app-form med texthjälp.
Spara detta för när jag är tillbaka i LA.
LA har massor. Jag använder Libby-appen för att lyssna gratis. Du kan lägga till bibliotekskort från hela USA.
Det är gratis för alla, bara att piratkopiera det.
Om ditt bibliotek inte har Pimsleur, kom ihåg att några månader i appen är mycket billigare än att köpa kursen.
Min gamla stad i New Jersey hade gratis Rosetta Stone för nästan alla språk. Många bibliotek har språkinlärningsresurser. Bibliotek är så underskattade.
Gratis på Escondido-biblioteket nära San Diego också! Det är vanligtvis utlånat på den digitala bibliotekssidan, så jag prenumererar online, men det är fortfarande en fantastisk offentlig förmån.