Fungerande VPN-protokoll i Kina?

Vilket VPN-protokoll fungerar i Kina?

Nära nog alla kommersiella och gratis VPN:er är blockerade i Kina.
Jag använde några v2ray och Pr0t0n Smart-protokoll som fungerade om servern var i Hong Kong.
Hjälp gärna till med hur man installerar v2ray eller något annat protokoll för att få det att fungera i Kina.
Tack

WireGuard fungerar bra de flesta gånger om jag använder min egen server i Europa. Var medveten om att den stora brandväggen inte är statisk och att det som fungerar förändras hela tiden. Under det nationella kongressen för KKP 2022 fungerade ingenting alls, dagen efter funkade det igen.
Det finns också regionala skillnader på vad som fungerar och vad som inte gör det. En generell regel är: mer politisk spänning = strängare stora brandväggen.

Jag tror att Shadowsocks obfuscation fortfarande fungerar.

Jag bor inte i Kina men min förståelse är att det närmaste är Xray core med all nedanstående konfiguration:

1. reality-protokoll för att dölja server-side TLS
  2. xtls-rprx-vision för att dölja TLS-in-TLS
  3. utls för att dölja klientens TLS-fingerprint

Men nu blockerar Iran redan Reality-protokollet och teamet diskuterar fortfarande hur de gör för att blockera det.

Mest stabila: SSTP, Wireguard, IKEv2, SSL-VPN

Mindre stabila men fungerar: L2TP över IPSec, PPTP (relativt lätt att upptäcka och automatiskt blockerat)

Fungerar inte alls: OpenVPN

Undvik att använda DDNS, vanliga DDNS-tjänsteleverantörer är svartlistade. (Förutom Fortigate)

ANVÄND LETS VPN! Fungerar fortfarande i maj 2025. Jag är väldigt nöjd med deras tjänst.

Det är ganska skrämmande att de begränsar sin teknik, som redan är mycket påträngande, och att om våra lösningar fungerar, så är det bara för att de låter dem göra det.

Gjorde du bara wireguard? Eller lade du på någon typ av obfuscation? Jag åkte precis dit och med min självhostade wireguard-server fungerade det, men något som 1 dag efter blockerades det.

Hur kan jag installera det?

ss2022 fungerar till 100%.

Satt bara upp en L2TP, IPSec på en VPS i Hong Kong. Det tog mig 2 timmar att konfigurera och köra.
Gjorde mitt första test på iPhone. Det blockerades på mindre än 30 minuter…

Det är en proxy du installerar ovanpå ett VPN som wireguard. Du kan också använda SOCKS5-tunneln för att dölja initieringspaketen av wireguard men jag har inte testat.

Förväntat att L2TP, Wireguard inte verkar fungera nu.

SSTP och SSL-VPN verkar fortfarande fungera bra.

På Android finns en app som heter “Rocket VPN” vars logga är en raket i svartvitt. Den fungerar men måste kopplas ur och kopplas in igen var 10-20 minut. Osäker på om den finns på App Store också.

Om du har en VPS kan du prova att sätta upp en Softether VPN-server. Denna erbjuder flera protokoll men jag tycker att det är lite komplext att konfigurera, även med GUI.

Ja, jag litar inte på kommersiella VPN-tjänster för statlig censur, jag använder några VPS med en dedikerad IP, bandbredden är garanterad och jag är i kontroll över loggar osv.