Jag har lockats att prenumerera på dessa VPN-tjänster som cirkulerar på Facebook eftersom våra ISP är skit! Någon här som har prenumererat på dessa tjänster? Hur är det?
Men dock, är det sant att jag kan använda VPN med rätt inställningar för att surfa gratis?
VPN använder fortfarande data. Men om VPN erbjuder komprimering kan du tekniskt spara på data. Använd VPN tillsammans med data-sparer-läge i Chrome för att spara mer på data.
Använde Safecore innan det dog ut. Det fungerar men huvudproblemet är överbelastning, vilket orsakar ständiga DCs och att man behöver byta server för att koppla om. Jag tror Skynet är smak av månaden.
Jag känner att de där erbjudandena låter bra till en början men efter att ha sett min andel av snabba bluffar (och Facebook är en av de bästa platserna att köra en bluffoperation på), skulle jag hellre välja en tjänst som är mer känd via mun till mun.
Lottad nog att ha fått en av dessa när TM/Globe inte brydde sig om att faktiskt åtgärda deras “VPN-problem”.
Under 4 månader kunde jag njuta av obegränsad, oavbruten internetanslutning. Jag snittade 5Gbs data per dag. Hastigheten var faktiskt bra, som 5Mbps på en dålig dag.
Min VPN-leverantör hade till och med reor och kampanjer som ger deras VPN-tjänst med 2 månader Spotify och 1 månad Netflix (det finns en konfiguration på deras VPN som du kan använda för att få tillgång till Netflix HK) för 200 php per månad. Bästa månaderna i mitt internetliv eftersom jag kan strömma och piratkopiera i en faktiskt bra hastighet för första gången i mitt liv.
Jag fortsätter att slarvigt bläddra i Facebook-gruppen och det låter som att “katay”-säsongen är nära. De flesta inlägg är klagomål.. men hey, det var roligt så länge det varade!
Stora, välrenommerade VPN är okej. P150 är inte för lågt, varför inte prova de stora? Några VPN som PIA har även sin egen app, vilket sparar dig besväret att konfigurera Windows och telefoner.
De är troligen inte kopplade till att påskynda saker, mer användbara för att komma åt blockerade sidor (͡° ͜ʖ ͡°) och olaglig verksamhet.
Du kan använda Opera-webbläsarens inbyggda VPN (= deras turbo-läge) gratis, för webben.