Firefox VPN, Relay och andra betalda tjänster bör erbjudas som ett paket

Idag läste jag att Firefox Relay erbjuder obegränsat antal alias och subdomäner. Vilket är rätt trevligt. Men jag ser också att det är en egen prenumeration.

Det finns självklart Firefox VPN, som är en egen prenumeration.

Jag tycker att att slå ihop dessa skulle göra det till ett starkt erbjudande. Tillsammans med eventuella framtida tjänster de lanserar, så blir det något attraktivt som växer ständigt och har hög värde.

MPP (Mozilla Privacy Pack) kan vara på väg snart…

https://www-soeren--hentzschel-at.translate.goog/mozilla/mozilla-privacy-pack-erste-informationen/?\_x\_tr\_sl=de&\_x\_tr\_tl=en&\_x\_tr\_hl=de&\_x\_tr\_pto=nui

Paketering är inte tillräckligt bra, det borde finnas möjlighet till bulk-köp förutom att köpa presentabundna prenumerationer till andra (på detta sätt kan någon som är villig att betala hjälpa någon annan som kanske inte skulle ha det annars, och en organisation kan mer kostnadseffektivt erbjuda detta till sina medlemmar).

Hej, tech lead för Relay här. Vi undersöker definitivt det bästa sättet att erbjuda ett paketabonnemang. Nu när vi har tre betalda produkter (FPN, VPN och Relay) börjar det bli mer meningsfullt.

ja. det är vettigt. kanske i en snar framtid.

Jag hoppas att de gör sina tjänster tillgängliga i hela EU, inte bara i vissa länder. Blev väldigt irriterad idag när jag tryckte för att betala för Relay Premium och det stod att det inte finns tillgängligt i mitt land.

ja. hela poängen med Mozilla VPN jämfört med Proton eller Mullvad är att stödja Mozilla. En kollega från Indien här :slight_smile: