Jag använder VMware Horizon Client för arbete och behöver ansluta till en specifik plats. Av någon anledning tror Surfshark att jag använder P2P-programvara och omdirigerar mig till en server i ett annat land.
Jag har kontaktat Surfshark support och de har sagt att VMware Horizon Client måste göra någon form av P2P-anslutning under huven. Vilket jag inte tror är fallet; det är bara ett fel i Surfshark trafikdetektionsregler.
Finns det någon lösning på detta? Ingen har erbjudit någon från Surfshark.
Hej, /u/adlerhn, tack för ditt inlägg!
Kom ihåg att även om vissa supportagenter håller koll här, rekommenderar vi fortfarande att använda de officiella kanalerna för mer effektiv och snabb felsökning - Surfshark kundsupport först. Där hittar du både e-post och livesupport. Det är dygnet runt, så det är bara att njuta!
Dessutom, se till att inkludera så mycket information som möjligt så att våra agenter kan felsöka mer precist. Tack!
Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Vänligen kontakta moderatorerna för denna subreddit om du har några frågor eller bekymmer.
Jag använder inte Vmware Horizon Client, men jag använder Workstation Pro. De problem jag har stött på med Vmware handlar ibland om nätverksanslutningar/adaptrar. Vmware har flera olika anslutningstyper, en av dem är bryggan som dirigerar trafiken. Det finns ett annat alternativ som frigör anslutningarna, så att det upptäcks under ett annat nätverk. Det kan vara användbart om du vill att VMware ska vara fristående från Surfshark eller om du kan ställa in det som en manuell multi-hop. När det gäller detta specifika fall kan jag inte säga säkert eftersom det är en ganska komplicerad fråga. Jag använder personligen min Vmware med en Surfshark-Statisk IP för att göra det enklare. Tyvärr har vissa av servrarna trafikdetektionsregler problem 
Hej! Det vore bäst om du kunde kontakta oss via [email protected] då vi inte har testat denna specifika inställning och behöver ta en titt.