Som tidigare T-Mobile-representant, låt mig ge dig ett tips: Om du har ett postbetalt T-Mobile-abonnemang och behöver ringa kundtjänst, föreslår jag starkt att undvika helger. Du kommer troligen att hamna i kö i över 30 minuter. Och om du förväntar dig någon form av prioriterad service—gissa vad—det finns ingen. Det är strikt först till kvarn. Om du ringer i början av öppningsdagen på helgerna kan du hamna i kö som nummer 1500 till 3000, med endast ca 100 till 200 agenter som hanterar samtalen.
Ja, det hände igår, en kund kom in och var tvungen att ringa care. De gick sedan fram till oss och sa… “ummm det är 30 min väntetid” Så min kollega svarade… “ja det är lördag eftermiddag… alla är hemma och förmodligen ringer av någon anledning”.
Det roliga är att jag skulle föreställa mig att 80-90% av samtalen till T-Mobile care inte har något att göra med T-Mobile, precis som hur folk kommer in i butikerna med problem som inte har något att göra med oss.
Jag har varit kund i nästan 5 år. Första gången jag var tvungen att ringa var en 40 minuters väntan. Lite research här avslöjade för mig att T-Force på Facebook. Jag la på och har aldrig ringt igen. När jag behöver prata med kundtjänst kontaktar jag dem via Messenger. Ibland är det en timmes väntan på svar, men mitt frågor besvaras alltid grundligt och/eller mitt problem löses.
Tidigare T-Mo Call Center-representant här. Min första arbetspass när jag anställdes var, 9 till 9 på onsdagar, lördagar och söndagar. Nästa pass jag fick var måndag till fredag, 6:50 till 15:20.
Jag håller helt med OP. Alla hade helg ledigt och det var inte den vanliga måndag-fredag, “Jag behöver göra en betalningsplan”. Folk ringde av legitima skäl (dvs. kampanj / byteskrediter som inte höll sig till tredje fakturacykeln).
Det här är användbart. Finns det en föredragen tid att ringa? Till exempel tisdagseftermiddagar eller kanske onsdagsmornar?
Dessutom, om du ringer för att ordna ett betalningsarrangemang och ditt konto är redan avstängt, SNÄLLA fråga först om ett minimum belopp krävs. Vi kan inte ordna det om du inte gör den betalningen. Även om du eskalerar till en supervisor eller chef, är detta det enda sättet att ordna ett betalningsavtal.
Precis!!! Jag hatar outsourcing-samtal
& detta innebär inte att gå in i butiken… det kommer att bli exakt samma upplevelse, kanske till och med värre
Jag är inte längre kund hos T-Mobile eftersom jag bytte, men jag tycker att meddelanden via Facebook är bättre än någon annan metod.
Du är också garanterad att få utländsk care på helgerna.
Lmao. Vem väntar i telefon? Schemalägg ett återuppringning. Jesus Kristus. Det är inte så svårt.
Om din reklam, det är inte jordnötssmör på sylt; det är sylt på jordnötssmör…gezzzz
Herregud, är det det?!?! 30 min!?!?!?!
Prepaid tar längre tid. Så tröttsamt.
Snälla, kom ihåg att vi är tidsbegränsade för dessa samtal! När du ringer för att få oss att hålla din hand som om du aldrig tagit upp en mobiltelefon eller använt en dator och du har oändliga frågor om hur du loggar in på bara webbplatsen eller vill att vi ska göra dina inköp för dig, är det överväldigande irriterande och går emot vår samtalstid. Och det är mycket svårt att hjälpa någon med dessa samtal eftersom vi inte är med dig PÅ PLATS.
Den enda hyfsade kundtjänsten är T-Force på X (tidigare Twitter).
Från och med april 2020 fanns det 17 kundcentraler (call centers) i USA och 12 000 amerikanska anställda) t-mobile call centers
TMOBILE kundtjänst är värdelös oavsett tid på dygnet.
Den sista delen om saker som inte har med T-Mobile att göra är de flesta samtal. Här är några de inte borde ringa om.
Dina e-postaccessproblem är ditt e-postleverantörs problem.
Inloggning på något annat konto än T-mobile, särskilt ditt Google och Apple lösenord.
Dina TV-inställningar.
Vilken app på din TV du inte kan logga in på.
Hulu Live.
Din tredje, BYOD som fortfarande är låst.
Ditt arbets VPN.
^Detta! Som tidigare mobilexpert, gå alltid vägen via T-Force innan du ringer kundtjänst. Ju mer specifik och koncis du är med dina problem/bekymmer, desto lättare och snabbare kan de göra jobbet. Jag har fått dem att avboka en betalningsplan så att jag kunde få det till min löneutbetalning som skulle täcka mitt billån. Enligt vad jag fått reda på tidigare av en T-Force-representant, kan deras team eskalera problem som inte kan lösas direkt i chatten och är tilldelade att svara inom 24 timmar efter att chatten skapats. Så om det inte kan lösas omedelbart, måste de komma fram till en lösning med agenten som tog ditt ärende, eller så går det vidare till en supervisor som tar över för att ta itu med problemet. Allt från att byta ut enhetskrediter som inte syns på fakturorna till att ta bort linjer men behålla äldre planer, kan de göra det. Men OP har rätt om att inte ringa på helgerna, för då är nämligen alla lediga.
Ring på vardagar och gör det på eftermiddagen