Bitdefender VPN fungerade inte och kan inte installeras efter avinstallering

Min Bitdefender VPN slutade ansluta för ett tag sedan och jag avinstallerade den med Bitdefender VPN-avinstallationsverktyget. Nu kan jag inte installera den igen. Jag får antingen ett felmeddelande eller ett evigt “konfigurerar”-meddelande.

Jag köpte nyligen en NAS-enhet för kontoret och var tvungen att ändra DNS för att möjliggöra fjärråtkomst. Kan detta ha förstört min VPN? Måste jag ändra tillbaka det? Jag skulle verkligen föredra att inte behöva göra det eftersom det skulle ta bort fjärråtkomstalternativet för NAS.

Internet och allt annat fungerar som det ska (för regionen, ganska långsam).

Det här är en Windows 10-enhet.

Några idéer? Att följa råden på Bitdefenders hemsida verkar inte hjälpa mycket.

Tack,

Uppenbarligen har jag försökt flera gånger, samt även i säkert läge. Seriöst? Att starta om är det första och enklaste steget man provar för alla problem.

Det betyder att din push-händelse för att aktivera VPN inte når din dator. En omstart är den enklaste lösningen, men om ditt internet också är hackigt har du inte mycket annat lätt att göra.

Grejen är att det fungerar bra på en annan identisk dator med samma internetuppkoppling.

Ja, här i utvecklingslandet är internet hackigt, men det verkar inte påverka samma VPN på andra datorer jag har.