Letar efter en VPN-tjänst som stödjer antingen openvpn eller wireguard (för användning med rese-router) som kan ge mig en privat bostads-IP. Helst en som låter mig välja stad (så att jag kan välja samma stad där jag för närvarande arbetar för att dölja min plats)
Du kan självklart köra en OpenVPN-server på vilken maskin som helst. En Raspberry Pi hemma hos en vän fungerar bra.
Du använder ddns för att hitta den eftersom deras ISP ändrar IP.
100% driftsäkerhet är inte garanterad. Kanske tre vänner är en bättre plan.
Om du använder en företagslaptop, eller installerar någon programvara som IT-avdelningen kräver, kan de få reda på din plats oavsett VPN eller rese-router. Det är enkelt för dem att göra en traceroute från din dator som visar hopp från din laptop till VPN-enheten till den lokala internetleverantören som ger bort din plats.
En VPN kommer bara att dölja din ursprungliga IP från deras åtkomstloggar, men om de kan köra en tracert från din laptop själva, vet de var du är.
Haha ja, min huvudsakliga VPN är redan hos en vän, anledningen till att jag letade efter en tjänst som denna var för en backupplan om den går ner.
Om OP använder en rese-router med VPN-inställning, är jag inte säker på att detta är sant. På en tracert skulle det se ut så här: laptop → router → internet.
Använd bara en AWS/Azure grund-VM eller något liknande som backup.
Är inte det upptäckbart och kan flaggas för att vara en “datacenter-IP”?
Samma sak gäller om du använder VPN-tjänster, de är redan flaggade.
Ja, jag förstod det, därför hoppades jag att det finns en tjänst där ute för att få en privat bostads-IP som inte har “blivit bränd”.
TorGuard erbjuder dedikerade bostads-IP-adresser. Jag tror det kostar 15 dollar i månaden utöver VPN-prenumerationen.