Det verkar som att VPN-marknaden blir bredare och bredare med nya ansikten som dyker upp dagligen. Men endast några få är faktiskt pålitliga och värda att använda för de tjänster de erbjuder. Nyligen hittade jag ett VPN som heter Atlas VPN och bestämde mig för att prova det för att se om det är något bra. Här är mina tankar efter min första månad av användning.
AtlasVPN är ett av de nyaste och mest prisvärda alternativen bland många andra, och det verkar vara något som även de större och mer välkända leverantörerna bör betrakta som en värdig konkurrent. Här är några fördelar som jag tyckte var bra och värda att nämna:
- Streaming tillgång till Netflix, HBO, Disney Plus och många fler;
- Oändliga enheter - så du kan använda detta VPN på så många enheter du vill med samma betalda plan. Dessutom har detta VPN ett väldigt bra gränssnitt för mobila enheter - jag gillade verkligen hur det såg ut och fungerade på min telefon.
- Tracker, malware och annonsblockerare;
- Dataintrångsövervakning - du kan undersöka om dina personuppgifter har blivit exponerade online.
- Support dygnet runt (dock ingen live chat, du kan bara få support via e-post, vilket är en liten nackdel);
- Läcka skydd (IPv6);
- Nätverksavstängningsknapp - inte den nyaste uppfinningen på VPN-marknaden, men det är bra att ha en sådan funktion som förhindrar IP/DNS-läckor;
- Toppsäker kryptering och ett SafeSwap-funktion som låter dig ansluta till internet med flera IP-adresser samtidigt (det var mycket intressant för mig eftersom jag aldrig sett en sådan funktion förut).
När det gäller priset, är detta VPN definitivt prisklart eftersom du med ett 3-årskontrakt bara betalar 1,39 dollar/månad, så det gör att detta VPN blir ett av de mest prisvärda på marknaden med vad det erbjuder. Dock kostar månadsabonnemang precis samma (kanske lite mindre) som när du väljer andra leverantörer.
Enligt min ödmjuka åsikt är det definitivt värt att ge det ett försök och jag planerar att använda det själv under en tid.