Så under den senaste månaden har jag inte kunnat få support för företag. Ringde till företagsnumren, de tar dig till hushållssupport som inte stödjer gravityzone. E-post till support och till och med för feedback faller på öronen. Om jag inte kan få support, kommer jag inte att fortsätta med dem. Hej då, Bitdefender.
Bitdefender gav mig ett virus. Gör vad du vill med det. Någon annan på Reddit testade detta också på en ny dator, tror jag.
Bitdefender har förvandlats till ett skojarföretag med automatisk förnyelse som är omöjlig att avbryta.
Bitdefender använder end-to-end-kryptering för din lösenordshanterare? Åtminstone påstår de det. Eller är poängen att den dekrypteras lokalt på din PC, så om någon har tillgång till den, får de tillgång till alla dina lösenord via hanteraren? Jag är ganska säker på att den bara dekrypterar alla dina lösenord när du manuellt öppnar lösenordets plånbok och använder din kod tillsammans med 2FA???
Vilket är tillräckligt säkert för mig, jag är inte miljonär, jag tror att mitt nivå, wow, och Steam-kontolösenorden är helt säkra.
Det finns också inget avinstallationsskydd i Bitdefender, så om din dator hackas med RDP kan du enkelt avinstallera Bitdefender och köra någon skadlig kod eller bakdörr.
Jag använder just nu McAfee (hat det verkligen) och jag tror definitivt att Bitdefender är bättre när det gäller prestanda.
McAfee är ett av de mest värdelösa antivirusprogrammen på planeten. Norton är inte heller bra…
Windows Defender:s upptäckt är bara signaturbaserad, medan Bitdefender också har beteendedetektering, eller hur?
Jag tror det… mycket långsamt
Automatförnyelse kan avbokas via ditt Bitdefender-konto. Om någon inte kan göra detta är det ett problem på deras sida.
Kaspersky är inte Bitdefender…
Ryssland ringde.
Tidigare (för 10+ år sedan) använde jag Kaspersky, men med den ökade administrativa kontrollen på senare år – särskilt med spänningarna mellan Ryssland och väst – har jag dragit mig tillbaka (bytt OS, återställt lösenord och andra säkerhetsåtgärder, och slutat använda Kaspersky).
Hur är det? Kan det inte skanna en arkivfil? Jag testade Bitdefender gratis och kan inte hoppa över en arkivfil.