Är Bitdefender verkligen bra?

Jag använder för närvarande ett annat antivirusprogram och funderar på att byta snart. Jag har hört att Bitdefender ska vara bra. Vilka för- och nackdelar finns det? Kan användare skriva sina recensioner? Är det verkligen värt pengarna du betalar? (för hemförbrukning)

Jag använde Bitdefender i ett år, nu har jag bytt till ESET NOD32. Bitdefender för PC är tyst och spammar inte dig med annonser som mobilversionen gör, men det finns brister jag inte kan hålla med om.

Till exempel en långvarig bugg som kan permanent och tyst inaktivera uppdateringar för antiviruset om du aktiverar automatisk profil. Du skulle inte tro det, men Windows Defender meddelade mig att Bitdefender inte uppdaterade.

Jag avinstallerade det direkt när jag fick information om att deras lösenordshanterare lagrar lösenord i klartext. Det var nog för mig, så jag bestämde mig för att byta till ESET NOD32.

Det verkar som att ESET är bättre än Bitdefender eftersom det upptäckte virus som Bitdefender inte kunde (jag verifierade att det inte var falska positiva, men viruset var inte aktivt som i ett skumt installationsprogram).

Det är okej men något tungt i prestandan. Jag rekommenderar ESET/NOD32.

Sju år med Bitdefender Total utan problem!

Har använt Bitdefender Ultimate i tre år, ja, det är det bästa VPN- och antivirus-kombinationen tillsammans med lösenordshanteraren, ID-stöldskydd, e-postbedrägeriskydd. Jag får 700 Mbps nedladdning via deras VPN, även när jag är ansluten till andra länder, så piratkopiering är utmärkt och mycket snabbt med QBittorrent. Hade 4 TB filmer och serier nedladdade på 8 timmar eftersom seeders var online. Jag kommer inte att gå tillbaka, för många funktioner att släppa. Lösenordshanteraren fungerar utmärkt med Android och iPhone och har en lösenordsgenerator. Jag använde det så mycket att jag minns 128-teckens lösenord. Jag använder det minst 30-40 gånger om dagen. E-postskyddet är utmärkt och jag har inte sett några bedrägerier via e-post sedan funktionen infördes för några månader sedan.

Bitdefender är väldigt bra, men i vissa scenarier kan det vara för aggressivt och använda mycket av din datorresurser. Dessutom innehåller Bitdefender mycket onödigt

Ja, det är bra, det ligger i samma kategori som Kaspersky. Jag har haft Norton, Kaspersky och ett livstidslicens för McAfee det senaste året. Norton, när reklamen är avstängd, är ett tanklöst program där allt fungerar utmärkt, bästa brandväggen, användbart program med bästa kundservice om du behöver hjälp, och om du inte är intresserad av att köpa ett VPN och separat lösenordshanterare är det utmärkt. Kaspersky är mer involverat men har det bästa förebyggandet. McAfee har det bästa gränssnittet och användbara verktyg. Alla kommer att göra samma jobb lika bra i vardagen. Det är konstigt, men jag ser mest prestandaförsämring med Kaspersky. Kaspersky kostar ofta $15.

Använder Windows Defender + kan använda Bitdefender, men det kan sakta ner din dator.

Bitdefenders skydd är väldigt bra och dess prestanda är utmärkt. Men det erbjuder inte lika mycket kontroll som andra program, det är dyrt och jag har sett flera personer klaga på att de inte kan avbryta automatförnyelsen.

Du kan prova deras premiumlösningar gratis i 30 dagar.

Testade det en gång. Det raderade några av mina filer på grund av falsk alarm och jag kunde inte ens återställa dem. Lyckligtvis har jag backup online. Avinstallerade det genast. Gick tillbaka till Kaspersky och är nöjd med det.

Jag använder Kaspersky gratis utan problem.

Bitdefender är mer av ett prestanda-tjocke. Starttider påverkas mest. Ibland hoppar CPU-användningen till onormala nivåer under automatisk skanning.

Upptäckandeförmågan är dock en av de bästa.

Jag har använt FOLK en mängd olika antivirusprogram genom åren med blandade resultat. Fixade dussintals maskiner med de äldre och mer kända antivirusprogrammen som missade virus på vänner / familjemaskiner.

BitDefender har aldrig svikit mig, ens en gång. Jag har det på mina föräldrars maskiner och rekommenderar det till vänner utan tvekan. Det upptäcker och stoppar mycket bra. Att förnya automatiskt på ett abonnemang är det dyraste valet, och jag rekommenderar att vänta på rea online, på Bestbuy och andra återförsäljare. Om du gör det kan du spara 50-60 % av kostnaden, och leta efter 1-2-3 årsprodukter och fler PC-alternativ, ibland går de på rea för MYCKET mindre per PC per år. Det är lätt att lägga till produktnyckeln till din befintliga installation, bara se till att du fortsätter att köpa samma program, vare sig det är just det enkla antiviruset eller ett “totalpaket” etc.

Moderna datorer är så snabba att de flesta knappt märker att ett antivirus är installerat. Installera aldrig mer än ett, för då händer saker. Om du är osäker finns det några bra “AV-räddningsskivor” eller online-skanningslösningar att köra.

Jag testade Bitdfinder Antivirus Free med ICAR-testvirus och det misslyckades med testet! Jag testade VIRUSfighter med ICAR-testvirus och VIRUSfighter hittade viruset direkt! Jag var chockad, trodde att Bitdefender Antivirus var den bästa, men det är det inte?

Jag testade den kostnadsfria versionen, den tar ganska mycket resurser (mitt gamla AMD FX 8350 med 8 GB RAM)
När jag skannar en virus (externt HDD), välj individuell åtgärd men kan fortfarande inte fortsätta processen, men om jag väljer samma åtgärd för alla hot, fortsätter den.
Jag vet inte om det är en bugg eller för att det är gratis version.

Uselt. Jag säger detta på grund av PC App Store-malware. De kunde inte lista ut det, och om någon vet om PC App Store bör det tala för sig själv. Avbröt dem efter att mitt år gick ut. Jag skickade data de behövde, sedan kopierade de och klistrade samma e-post och bad om specifik info som jag redan hade skickat. Om och om igen. Det är min erfarenhet. När något går fel kan du inte lita på dem. Det är mycket djupare än detta, men jag vill inte skriva en bok och tråka ut er. Gör som ni vill. Drew från Beanie Bro’s.

IT installerade precis BitDefender på min PC. Jag har begränsade resurser som det är, men nu kan jag inte arbeta. Mitt system känns som om det är på uppringning. För den som minns det, är det det värsta och jag kan somna innan en sida laddas. Det förstör min produktivitet och är väldigt frustrerande eftersom kontoret tvingar mig att ha det installerat. IT vägrar hjälpa till eftersom mitt system är äldre, men det fungerade utmärkt tills de installerade Bitdefender.

Bitdefender är faktiskt extremt bra. Om du kan betala bör du köpa det, om inte kan du använda deras gratisversion, som också är extremt bra. När det gäller rankning är Bitdefender förmodligen det bästa / näst bästa antivirusprogrammet i världen just nu, växlar plats med Kaspersky ibland. Det är lite mer resurskrävande än Kaspersky dock. Men det har färre buggar än Kaspersky.

Frågan är, vad är det “andra antivirusprogrammet”? Hur mycket betalar du för det för närvarande?

Bitdefender och Kaspersky är för närvarande branschledarna enligt min egen erfarenhet.

Det kan vara värt det för vissa, men ofta slutar du med att någon säger till dig att du behöver ett antivirus istället för att bara undvika att ladda ner okända saker. I många fall kan du vara nöjd med den gratisversion av olika program.

Jag använder det i ett år. Gick över från Kaspersky. Anledningen till att jag valde Kaspersky och nu Bitdefender är att det saknar tvingade annonser, nagwar i allmänhet. Det är möjligt att använda det utan att bli irriterad varje timme av ett erbjudande. Det är faktiskt helt tyst.