Går det att ställa in Windscribe (som ett tillägg till webbläsaren) att inte ansluta när datan är slut? Just nu misslyckas det och ansluter via det rena internetet. Jag skulle mycket hellre att det inte ansluter alls.
“Smokewall” verkar inte påverka detta. Jag har Smokewall på och det ansluter fortfarande när datan är slut.
Letar efter en lösning inom tillägget eller webbläsaren, snarare än att filtrera hela enheten på DNS- eller IP-nivå.
( redigerat för stavning )
Det här är vad loggarna ser ut som. Jag önskar att det bara skulle misslyckas och inte “ansluta med offentlig IP”. Kanske finns det en inställning jag missade:
[auth_required] - Fel vid hämtning av serveruppgifter: Användaren kan inte generera autentiseringsuppgifter. status = 2
[get_session] - Användare ******** har gått ut
[get_session] - Deaktivering av proxy...
[get_session] - Framgångsrikt applicerat offentlig IP
[get_session] - Proxy har inaktiverats
Nej, problemet är att det “misslyckas öppet”. Om du inte märker att ikonen ändrat färg, surfar du med din riktiga IP. Jag skulle hellre att den blir tom / säger att jag måste köpa mer data / eller att en hand dyker upp och slår mig med en stor öring.
För att vara tydligare, det kan avbrytas under en surfsession; jag måste testa igen. Men om du stänger och öppnar webbläsaren utan att ha datan kvar, kommer den att ansluta utan VPN.