Varje enhet (kabelbunden och trådlös) är långsam när den går genom 5G-husroutern på kvällar och helger.
MEN om jag använder NordVPN - når den max hastighet för min plan! Tyvärr fungerar inte enheter som Xbox, TV, FireTV nativt med NordVPN och jag kan inte integrera det i Verizon-routeranslutningen.
Det är väldigt konstigt, nästan som om det är throttling/QOS inbakat och VPN-trafiken kringgår det. Ideer?
Jag hade samma problem att på kvällarna sjönk hastigheten till ca 6mbps och under dagen låg den kring 230. Jag bytte tillbaka till kabelmodem eftersom de inte kunde lista ut problemet. Det verkar som ett bandbreddsproblem för mig, och de sätter käppar i hjulet för hemkunder eftersom min 5G-telefon får över 100mbps.
Mitt är likadant… nyss uppgraderade till 5G för mindre än en månad sedan och nu är det tillbaka till 4G-hastigheter.. men det kostar mer.
Min började göra så här för ungefär en vecka sedan, teknisk support har ingen aning, och min uppladdning har sjunkit till en Mbps. Jag fick nyligen uppdateringen på kuben, men om det har något att göra med det tror jag bara att det är överförsäljning i mitt område. Jag har inte NordVPN, jag använder ExpressVPN och har inte märkt någon skillnad.