Har försökt att sätta upp WG-server hela dagen och ingen av mina klienter fungerar (windows, linux, android, iphone). När jag testade på mitt lokala nätverk, kopplade Wireguard, men så fort jag går till externa nätverk misslyckas handskakningen alltid.
Jag har en statisk IP, så ingen dynamisk DNS är inblandad. Teleport fungerar bra, och jag ska prova OpenVPN. Jag manuellt inte ställer in konfigurationerna, jag laddar ner den automatiskt genererade konfigurationen. Slutligen, jag inaktiverade alla anpassade brandväggsregler och testade - fortfarande ingen framgång.
Jag har också en port vidarebefordran till min unraid-server som använder en site-to-site Wireguard-tunnel till ett utländskt VPS; denna Wireguard-tunnel fungerar utmärkt. Jag vet att det inte är relaterat, men jag ville visa att jag har använt wg i åratal och förstår hur det är konfigurerat.
Har någon annan stött på detta problem?
UDM Pro Max, Network App 8.3.32, UnifiOS v4.0.6
Sorry för frustrationen, jag har bara inte haft problem med att sätta upp WG på en Linux-server tidigare.
EDIT: AT&T bekräftade att modemet är i pass-thru-läge, och jag har en statisk IP inställd på WAN-gränssnittet på UDM Pro och min internetanslutning fungerar…
Hej! Tack för att du postar på r/Ubiquiti!
Denna subreddit finns för att ge inofficiell teknisk support till personer som använder eller vill dyka in i Ubiquiti-produkternas värld. Om du inte redan varit detaljerad i ditt inlägg, ta dig tid att redigera det och lägg till så många användbara detaljer du kan.
Läs och förstå reglerna i sidofältet, eftersom inlägg och kommentarer som bryter mot dem kommer att tas bort. Alla inlägg som handlar om annat än Ubiquiti-produkter placeras i den veckovisa off-topic-tråden som är fastsatt överst.
Om du ser att folk sprider felinformation, försöker vilseleda andra eller annat olämpligt beteende, rapportera det!
Jag är en bot, och denna åtgärd utfördes automatiskt. Kontakta gärna moderatorerna för denna subreddit om du har frågor eller bekymmer.
Kan du dela en skärmdump av din WG-serverinfo? All personlig info är förstås utklippt.
Jag har samma problem på min UDM SE v4.0.6, Network 8.3.32, ganska ny på Unifi, så jag är inte säker på om jag missar något enkelt.
Jag har konfigurerat WireGuard på Asus-routrar tidigare, och använder fortfarande dessa tunnlar för att koppla till dem, men kan inte få det att fungera på UDM SE.
Teleport fungerar fint för att tunnla in i UDM SE, men det hjälper inte min Windows-laptop.
Det är inget avancerat med min WireGuard-konfiguration, jag försökte faktiskt att hålla allt som standardinställningar och det fungerade fortfarande inte.
Har testat med Win11 och Android WG-klienter.
Liknande, om jag försöker ansluta till Wireguard-servern medan jag är på mitt nätverk, kan det koppla upp sig, men det är bara för att bevisa att WG-konfigurationen är korrekt.
Inte säker på om det finns en extra brandvägg eller något annat som inte konfigureras som standard?
Konfigurations- och klientskärmdumpar: https://imgur.com/a/lkR59FZ
All hjälp skulle uppskattas.
Okej, jag tar det senare idag.
Supporten var inte särskilt hjälpsam, jag kommer antagligen att kontakta dem igen efter nästa stora uppdatering. Jag tror att de är medvetna om problemet men de sa i slutändan att jag skulle