WireGuard VPN - hur beräknas gränsen på 10 sessioner?

Hej allihop, eftersom ProtonVPN inte erbjuder någon Socks5-Proxy vill jag skapa min egen Socks-Proxy för Firefox Containers (Dante + WG Docker Container).

Men för att vara flexibel med olika länder kommer jag att behöva konfigurera fler när det är fler än 10 SOCKS-proxies. Men det kommer bara att vara trafik med 3-4 av dem samtidigt …

Så frågan är: Hur beräknar ProtonVPN gränsen för sessioner för WireGuard? Eftersom det inte finns någon “traditionell” autentisering, utan bara handshakes om det finns trafik …

En session löper ut efter 10 minuter utan handshake.

Observera att om du inte har keepalive aktiverat, kommer typiska WireGuard-klienter inte att skicka några handshake om det inte finns någon trafik.

Hur exakt lyckas du göra det du försöker? Bara nyfiken på att lära mig något nytt

Tack, det är toppen!

Superenkelt med Docker, starta bara en WireGuard och en Socks5-container.

services:
  wg-tr:
image: linuxserver/wireguard
restart: unless-stopped
volumes:
  - '/docker/tr.conf:/config/wg_confs/proton.conf'
  - '/lib/modules:/lib/modules:ro'
cap_add:
  - NET_ADMIN
  - SYS_MODULE
ports:
  - 1080:1080
sysctls:
  - net.ipv4.conf.all.src_valid_mark=1
  socks-tr:
image: serjs/go-socks5-proxy
restart: unless-stopped
depends_on:
 - wg-tr
network_mode: service:wg-tr

I tr.conf, lägg in WG-konfigurationsfilen du exporter från ProtonVPN, och lägg till några PostUp/PostDown-regler så att port 1080 är tillgänglig.

Det är allt, nu kan du bara skriva in socks://server-ip:1080 för Firefox Containers och du behöver inte längre ProtonVPNs buggbefängda plugin.