Kort sagt, jag åker utomlands imorgon och måste se till att min IP visar att jag är hemma. Jag har testat min Glinet Slate Travel-router i en vecka och allt fungerade fint tills idag. Av någon anledning fungerar fortfarande min iPhone-konfiguration och WireGuard, men när jag försöker ansluta via Slate Travel-router till min laptop, fungerar det inte att ansluta till VPN:en, vilket är konstigt eftersom det har fungerat hela veckan. Peer-endpoints är statiska och tillåtna IPs på gränssnittet är 0.0.0.0/0,::/0 MTU är inställt på 1420
Jag har inte längre tillgång till WireGuard-serverroutern, så det är uteslutet. HJÄLP?!
UPPDATERING: Nu kan inte min iPhone heller ansluta och säger att jag har ett DNS-upplösningsfel. Hur fixar jag detta utan åtkomst till WG-serverroutern?
Se till att du har DDNS aktiverat. Förutom det, prova olika DNS-servrar på servern och klienten.
Vet inte varför du lämnar detta till sista minuten. Jag ser detta om och om igen. Och varför skulle du inte implementera ett sätt att komma åt din server på distans innan du åker…
Tack! Jag ska prova detta, men jag vet inte om du såg uppdateringen, nu fungerar inte min iPhone heller. Jag försökte bara ta bort det du sa, och den del fungerar fortfarande inte att koppla upp sig och ger fortfarande DNS-fel popupen.
Ett annat tips till klienten är att ange DNS-serverns adress i gränssnittsdelen av din konfigurationsfil. Lägg bara till: DNS = 9.9.9.9, 1.1.1.1 eller du kan redigera på telefonen för att lägga till DNS-raden.
Det skulle säga till klienten att använda Google DNS oavsett vad servern är konfigurerad för.
Kom ihåg - framför allt - ha KUL!
PS - Jag är inte riktigt expert, jag spelar bara en hemma.