WireGuard, det snabbaste VPN-protokollet, är nu tillgängligt på PureVPNs Windows-app! Vi introducerade det först i beta-version på alla plattformar, och nyligen på den inbyggda Android-appen, och det är äntligen på Windows i produktionsversion!
Det har varit högt efterfrågat, och nu kan du testa det och dela hur det nya protokollet presterar för dig! Nuvarande version har begränsade funktioner men oroa dig inte. Vi jobbar på att lägga till alla funktioner, och fullversionen kommer snart.
På den andra sidan har utfasningen av Windows Beta-version 1.1.82.8 ökat! Dessutom har vi lagt till ett meddelandecenter i appen så att du kan hållas uppdaterad om all viktig nyheter och uppdateringar.
Uppdatering [18/11/2021]: Windows - Utgåvan av beta-version 1.1.82.8 har slutförts!
När kommer ni att tillåta oss att använda den open-source Wireguard-klienten, på samma sätt som vi kan använda den open-source OpenVPN-klienten? Jag vill inte ladda ner stängda klienter på mina system, eftersom syftet med att använda VPN är säkerhet, och jag litar inte på säkerheten i en stängd klient.
Tack för att du delar detta. Som du vet kan VPN-hastigheten variera beroende på avståndet mellan din plats och destinationen du ansluter till. Så kan du vänligen bekräfta följande:
Platsen du ansluter från och till
Platsen du var ansluten till när du använde funktionen för att byta server
När vi får detta kan vi undersöka grundorsaken och bättre förstå detta.
Jag vill inte använda er stängda applikation på mina system, eftersom ingen bör lita på stängd programvara för systemets säkerhet. Ert företag skryter om säkerhet på alla era WEB-sidor, så låt oss ha vår säkerhet genom att kunna granska källkoden för den mjukvara vi laddar ner.
Vi vill bara använda en open source Wireguard-klient med er Wireguard-server som vi betalar för. Varför är detta inte tillåtet? Ni låter oss använda den open source OpenVPN-programvaran för att få tillgång till era OpenVPN-servrar.
SNÄLLA, Tvinga oss inte att använda proprietära applikationer för att få tillgång till en VPN som vi betalar för.
OBSERVERA: “native application” döljer att detta egentligen är ett stängt proprietärt paket som körs på våra system med privilegier som kan läsa och manipulera våra data. Ingen bör någonsin tillåta detta.
Hej, jag var ansluten från Toronto till Toronto, Kanada-server, så avståndet borde inte vara problemet.
När jag valde att byta server var jag ansluten till Toronto-server.
Kanske syftar de på klienterna? Några av Windows-klienterna, särskilt de tidiga, var inte open source. En annan del av de tidiga klienterna var också inte open source när Wireguard var beroende av tunneladaptern från någon annan. Men jag tror inte att det gäller längre, även om jag inte svär på det.
Jag förstår helt din oro. Vårt team arbetar för närvarande med att möjliggöra WireGuard-anslutningar genom manuell konfiguration och du bör kunna göra detta snart. Vi kommer att uppdatera dig så snart det finns ett alternativ!
Men för tillfället kan du använda det via PureVPN-appen.
Det här är min tolkning också, implementationen är inte öppen källkod eftersom den är inbäddad i deras (antagligen) stängda app. Felaktigt uttryckt, men det stämmer överens med vad personen frågar.
Betyder detta att det kanske var felaktigt formulerat i ert tidigare svar? Kanske menade ni,
“Medan WireGuard-protokollet och exempelklienterna är själva open source - just nu har PureVPN valt att implementera stöd för WireGuard enbart genom vår proprietära klient. Vi arbetar för närvarande på generell support för WireGuard med hjälp av tillgängliga open source-klienter.”
Skulle ett sådant uttalande vara korrekt? Eller, eftersom jag varken är anställd på PureVPN eller kund, missrepresenterar jag er?