Wireguard fungerar inte med Windows 11-mobilhotellfunktion

Hej allihopa
Idag har jag upptäckt ett oväntat beteende. Anslut till en VPN-server med Windows Wireguard-klienten och slå sedan på Windows 11 mobilt hotspot (Inställningar/Nätverk & Internet/Mobil hotspot/På eller Av växlare) och du kan inte komma åt några webbresurser/webbsidor (ingen nätverksanslutning). Samtidigt fungerar hotspot-funktionen perfekt med OpenVPN-klienten.
Har ni stött på samma problem? Några idéer om hur man kan fixa det?
P.S. Tyvärr, men Windows Wireguard GitHub-sidan https://github.com/WireGuard/wireguard-windows har inte sektionen för Problem och det är förmodligen inte möjligt att fråga utvecklarna om detta.

Om du utforskar alternativa WireGuard-klienter, överväg att kolla in mitt projekt, WireSock VPN Client. Det stöder Windows-mobilhotell.

Intressant, kräver klienten några ändringar på serversidan?
Det är gratis endast för personligt bruk (icke-kommersiellt), eller utbildningsändamål (inklusive icke-vinstdrivande organisationer). Kan du vänligen ge en länk till pris sidan för kommersiell användning?

Liten förtydligande för att kanske spara någon tid (och r/wiresock rätta mig om jag har fel)

Jag kunde endast få det att fungera när Wiresock kördes som en Windows-tjänst. Du kan läsa hur man gör detta under “Installerar WireSock VPN Client som en Windows-tjänst” på den här sidan: Wiresock - Snabbstart

Efter att ha satt upp tunneln som en tjänst (och startat den) behövs ingen ytterligare konfiguration för att konfigurera en hotspot, slå bara på den och du kan njuta av ditt ‘hem hemifrån’!

Nej, det kräver inga ändringar på serversidan; det är fullt kompatibelt med den ursprungliga WireGuard. Kunden är gratis för personligt bruk, icke-kommersiellt, och utbildningsändamål, inklusive för icke-vinstdrivande organisationer.

Jag planerar att erbjuda en kommersiell licens i framtiden, möjligen tillsammans med en pro-version med avancerade funktioner. Men om du behöver en kommersiell licens nu och vill stödja utvecklingen, kontakta mig direkt, så kan vi förhandla fram en ömsesidigt fördelaktig överenskommelse.