Jag har testat FastestVPN (de erbjuder livstidsabonnemang för 20 amerikanska dollar) mot Windscribe.
Jag hoppades kunna testa hastigheten vid torrentnedladdning.
Tyvärr har FastestVPN några problem:
Att få det att starta är ett stort problem, klienten är mycket instabil
Det kopplar ifrån regelbundet och kan ofta inte koppla upp igen, vilket gör långa tester (mer än en timme) omöjliga
Jag slösade i princip 20 dollar. Tack och lov har jag ett livstidsavtal med Windscribe, så jag försökte inte något dumt som att säga upp mitt abonnemang.
FastestVPN är lite som en dragster - kan vara mycket snabbt, men bara i cirka 10 sekunder sedan stannar det.
Windscribe är som en semi-trailer-lastbil - tar en stund att snurra och har en måttlig topphastighet, men kan transportera allt så långt du vill för så länge det tar.
Så jag betalade 15 dollar för ett livstidskonto av "Fastest"VPN. Stacksocial tar halva, så de får 7,50 dollar eller mindre för att behålla en användare för alltid. Appen kopplade inte via något protokoll i en ny Windows-virtualmaskin. Själva appen är inte ens signerad med en kodsigneringsnyckel och kräver omstart efter installation (ingen VPN-programvara kräver detta), det visar hur lite de bryr sig.
Namnet skriker scams. Jag blir förvånad om detta existerar om 12 månader.
Jag håller med, deras app är ganska dålig. Jag använder FastestVPN främst via OpenVPN-konfiguration, men kom ihåg att du förlorar kill switch-funktionen. FastestVPN fungerar bra för mig med containrar och andra användningar som inte använder deras app. Jag älskar hastigheterna dock. Windscribe fungerar bara, jag använder det till allt möjligt och förutom några socks5-trassel är det utmärkt.
Bra att veta om livstidsavtalet för Windscribe. Jag har använt det ett tag nu, och det har varit mycket stabilt för mig. FastestVPN:s instabilitet är definitivt ett bekymmer.