Windscribe slutade fungera i Kina sedan den 9 april 2024

Hej allihopa, jag trodde att jag redan skulle kunna hitta ett inlägg om detta. Men sedan igår har jag letat efter det utan framgång. Så jag skapade ett.

Jag har använt Windscribe i fyra år nu, men har aldrig stött på detta. Windscribe slutade ansluta i Kina sedan en dag tillbaka medan jag använde det. Först trodde jag att det var som vanligt, när en server kopplar ner, och att jag måste leta efter en annan. Men den här gången har ingen av de olika protokollen svarat än.

Jag använde WStunnel på port 443 i nästan ett år, det var snabbast att ansluta och längst att hålla igång. Har också använt UDP tidigare, och ibland nu, liksom Sealth. Alla dessa fungerar nu inte att ansluta till. Inklusive de andra protokollen och servrarna.

Kanske delar någon samma erfarenhet här, men jag vet att andra vänner här i Kina också har detta problem.

Jag tror att det fortfarande finns hopp att få det tillbaka!

Ingen oro! Vi jobbar på det. Det kan gå ner ibland på grund av GFW. Men vi har sätt att triagera och upptäcka problem. Det är ett ständigt katt- och råttalek vi har med dem.

Det var också ett inlägg igår men ingen oro.

dags att verkligen ha stöd för ShadowSocks/V2Ray heh

Jag är en Beijing-användare, Windscribe är en familjeman, har varit medlem sedan 2018, glad att teamet arbetar med det.

När det gäller inlägget - samma situation, UDP var tillförlitligt och snabbt fram till för två dagar sedan, nu kan jag inte alls ansluta.
Stealth och WStunnel fungerar för tillfället men är inte lika snabba, YouTube och Insta buffrar mycket.

Och varför har jag en känsla av att aprilskämtvideo kanske drog för mycket uppmärksamhet och spotlight till Windscribe, det är kanske priset för att bli populär.

Samma problem, jag blev jätterädd efter att inte kunna ansluta till ett enda server på en dag!

samma här, det är därför jag söker relaterade inlägg här :slight_smile: det gick inte att ansluta till för ungefär en dag sedan. Det har aldrig hänt förut.

underligt nog ansluter samma UDP 123-server på Android men inte på iPhone, Mac eller Windows. Vad är det som händer?

Det har gått 9 veckor nu och Winscribe fungerar fortfarande inte i Kina. Någon lösning?

Tack för svaret. Ser fram emot att se den ansluta igen

Det finns också problem i Ryssland. Från vissa ISP kan du fortfarande komma igenom, andra kan inte längre ansluta.

Inte bekant med det, men vad är ShadowSocks/V2Ray?

Wow, det är bra att veta att du kan till och med ansluta Stealth och WStunnel. De har inte anslutit sedan detta hände. Men jag har inte testat något idag. Eftersom jag lyckades ansluta med Psiphon vill jag inte koppla bort det nu, och vänta länge igen innan jag kommer ut till resten av världen :). Jag är också i Beijing. Ska prova dessa senare.

Riktigt frustrerande i början. Det var första gången jag inte kunde ansluta till någon server alls. För att komma tillbaka online fick jag kämpa lite med Psiphon. Skönt att veta att teamet jobbar med det. För inget bättre VPN-upplevelse har jag haft än med Windscribe.

Tyvärr får vi vänta på att de fixar problemet.

Jag förstår dig! Jag var i Shanghai i 4 år. Helvetet att försöka hålla kontakten med vänner utomlands när VPN:erna går ner :frowning:

Ryssland är lite svårare, men vi arbetar med det också. Vi har mycket ambitiösa interna mål för att säkerställa total censurkringkörning. Vi tar det mycket på allvar och jag är säker på att vi snart hittar en lösning där också.

Kan du hjälpa mig! Jag är också i Kina. Men jag vet inte varför jag blev blockerad. Jag behöver verkligen detta konto!

Det arbetas aktivt med detta just nu.