Windows 10 kan inte logga in på inloggningsserver eller VPN-servrar

När jag försöker logga in med mitt användarnamn och lösenord får jag alltid, kan inte ansluta till inloggningsserver. Det tillåter mig fortfarande att ansluta till en VPN-server men jag blir ofta bortkopplad snabbt. Ibland fungerar det helt enkelt inte att ansluta överhuvudtaget. Har inte haft några problem på nästan en vecka tills för ungefär en vecka sedan. Jag har avinstallerat appen. Installerat om. Testat olika portar. Slått av brandvägg och Windows Defender. När jag skickade in en supportbegäran läste jag en av filerna som inte kan validera mitt användarnamn eller lösenord, så jag tror att pia kopplar bort mig. Några idéer om hur man fixar detta? Hade varit till stor hjälp!

Det låter som du kämpade med det som jag gjorde för inte alltför länge sedan. Låt mig fråga dig, fungerar internet på maskinen du försöker få PIA att köra på? Min förlorade sin gateway-IP. När jag fixade det fungerade PIA.

Du kan också försöka installera om bara TAP-adaptern i appen eller gå till enheter → nätverksadaptrar och avinstallera den.

I appen, när du öppnar fullskärmsmenyn längst ner, finns en hjälptab. Inuti hjälptabben bör det finnas en reinstallera TAP-adapter, WinTUN-adapter, Split tunnel-filter.

Tack för ditt svar. Internet på datorn fungerar men jag måste stänga av IP-tunneling och VPN-drapstopp för att det ska fungera, men jag måste starta om datorn, då fungerar det vid start. Jag tror att allt detta började när jag klickade på dessa knappar installera tap-adapter, sedan klickade jag på wintub-adapter och split tunnel-filter. Jag tror det var då mina problem började, trodde att jag uppdaterade dem. Nu fungerar inte internet när jag startar om datorn utan pia. Det här har varit ett totalt kaos för mig och väldigt irriterande.

Det verkar som att jag fått det att fungera hittills. Jag avinstallerade pia och adaptern. Jag startade om datorn, fortfarande inget internet. Så jag drog ur min router i några minuter, kopplade in den igen. Då hade jag internet igen. Installerade pia och den kopplade helt enkelt till. Jag försökte den här metoden några dagar sedan och det fungerade inte. Jag tänker inte röra något igen. Tack för hjälpen.

Jag föreslår att du tar bort PIA, får igång internet pålitligt vid omstart av datorn. När du vet att det fungerar, försök installera PIA utan kill-switch eller split tunneling ett tag. Sedan, om allt går bra, lägg till kill-switch och split tunneling. Se till att du INTE lägger till din router-IP i split tunneln.

Samma otur för mig. Funkade jättebra i ungefär en timme. Nu förlorades anslutningen till VPN-servern. Och det går inte att ansluta igen. Precis som jag trodde att det var helt löst!

Ok, jag tror jag har lyckats lista ut det. Min ISP har ett hemskydd på routern med McAfee. Jag stängde av det. Det verkar fungera igen. Det måste vara ett nytt alternativ som de lagt till de senaste två veckorna eftersom jag inte gjorde något för att få pia att sluta fungera.

Wow, jättebra upptäckt om det var lösningen. Tack för att du delade med dig av informationen.